اجرای کمپین ۳۰-۶۰ هم‌زمان با سفر‌های نوروزی در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای کمپین ۳۰-۶۰ در آستانه سفر‌های نوروزی خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداران شهرستان‌های استان، این طرح با موفقیت اجرا شود.

منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به جراحت یا فوت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، اظهار کرد: کاربران جاده‌ای با این تصور اشتباه که به مقصد رسیده‌اند، با سرعت غیرمجاز و نداشتن استراحت کافی در ۳۰ کیلومتری پایانی سفر خود  منجر به حوادث ناگواری می‌شوند که قابل جبران نیست.

وی افزود: پویش ۳۰-۶۰ در نظر دارد با مطالبه مبلمان شهری در ۳۰ کیلومتری محدوده شهرها و همچنین یادآوری به مردم که خستگی در حاشیه شهرها هم می‌تواند خطرناک و حادثه‌ساز باشد، با فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن، از بروز حوادث جلوگیری کند و در کاهش آن تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

رئیس کمپین ۳۰-۶۰ استان سمنان راه‌اندازی این قبیل پویش‌ها را در نزدیکی تعطیلات نوروز و تابستان لازم دانست و گفت: هم‌زمان با جلسات خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ اقدامات مؤثر در اجرای این پویش مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته و بر هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط تأکید شده است.

منصورکیایی بیان کرد: از طریق این گونه برنامه‌های همگانی می‌توان آموزش‌های لازم را به جامعه منتقل کرد و با حساس‌سازی مردم نسبت به خطرات و آثار وقوع سانحه و تصادفات، رفتارهای پیشگیرانه را در آنان تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و تردد میلیونی زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) از محورهای مواصلاتی استان سمنان، اجرای کمپین ۳۰-۶۰ و انتقال مفاهیم نمادین، عملیاتی و آموزشی آن با مشارکت دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مردم در جهت حفظ سلامت زائران و پیشگیری از حوادث جاده‌ای بسیار مؤثر و مثبت خواهد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از آمادگی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای اجرای این پویش در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده با فرمانداران شهرستان‌های استان و اجرایی شدن تصمیمات، این طرح با موفقیت اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.