فرمانده مرزبانی فراجا گفت: در شبانه‌روز گذشته در استان هرمزگان و بوشهر ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروهای مرزبانی در عمق دریا کشف شد.

سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در بوشهر از اجرای طرح رعد ۱۰ در کشور خبر داد و اظهار داشت: از ۲۰ بهمن ماه طرح رعد ۱۰ در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد و تاکنون ۸۱ فروند شناور حامل کالای قاچاق کشف شد.

وی از الحاق شناور‌های جدید به ناوگان مرزبانی خبر داد و بیان کرد: در این راستا شناور‌های نیمه سنگین و سبک در اختیار دریابانی استان‌های جنوبی کشور قرار گرفته است.

فرمانده مرزبانی فراجا اضافه کرد: مرزبانی با استفاده از این تجهیزات نوین در اجرا طرح رعد ۱۰ اقدامات مقابله با قاچاق را تشدید کرد.

گودرزی با بیان اینکه در یک هفته گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در اجرا طرح رعد ۱۰ در کشور کشف شده است خاطر نشان کرد: در این راستا در شبانه‌روز گذشته در استان هرمزگان و بوشهر ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیرو‌های مرزبانی در عمق دریا کشف شد.

وی ادامه داد: در کشف قاچاق عملیات گسترده‌ای در دریا همراه با تیراندازی توسط نیرو‌های مرزبانی انجام شد و تاکنون ۱۴۵ قاچاقچی در یک هفته گذشته دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شد.

فرمانده مرزبانی فراجا از ادامه طرح رعد ۱۰ در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: در این طرح ضمن استفاده از نیرو‌های جوان و با تجربه از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی که به دست توانا جوانان ایران اسلامی مانند رادار‌های پیشرفته، دوربین‌های قوی برای پایش تصویری ساحل و عمق آب‌های سرزمینی و اقتصادی کشور ساخته، استفاده شده است.

گودرزی با قدردانی از مشارکت مردم مرزنشین و ساحل‌نشین در اجرای مأموریت‌های در برخورد با متخلفان از جمله قاچاقچیان تصریح کرد: موفقیت‌های یاد شده در اجرا طرح رعد ۱۰ با مشارکت مرزنشینان انجام شده و با کانون تخلفات اقتصادی و کسانیکه پول‌های بادآورده و ناصواب به دست می‌آوردند برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به کشف قاچاق امکاناتی که برای جوانان و خانواده‌ها مضر است گفت: در این راستا در اجرا این طرح ضمن کشف سیگار‌های الکترونیکی خطرناک و مضر برای سیستم بدنی انسان‌ها، انواع اقلام غیر قابل استفاده به دست آمده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه مأموران مرزبانی در کنار مردم قرار دارند و برای جلب رضایت مردم و خداوند متعال اقدامات خود را تشدید می‌کنند افزود: در ماه‌های پایانی سال اقدامات مرزبانی در برخورد با قاچاقچیان تشدید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.