مدیر اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۲۸۰ نفر در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

مهدی بابایی مدیر اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۲ هزار و ۴۵۰ نفر از این تعداد در فصل بهار و تابستان و در یک ماه گذشته نیز هزار و ۸۳۰ دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

او افزود: این دانش آموزان به مدت سه روز از مناطق جنگ زده و عملیاتی مرصاد، بازی دراز، یادمان‌های شهید شیرودی، شهید بهشتی، شهدای جهاد سازندگی و پادگان ابوذر دیدن کردند.

مدیر اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: همچنین یادواره‌ای برای شهدای جهاد سازندگی کشور برگزار شده بود که در این مراسم یاد و خاطر شهید عباس پورش همدانی جهادگر و شهید شاخص استان و فرمانده پشتیبانی مهندسی رزم جنگ جهاد سازندگی همدان گرامی داشته شد.

بابایی افزود: دانش آموزان در منطقه عملیاتی به مشاهده یک رزمایش نمایشی در اردوگاه می‌نشینند که هنرمندان در این رزمایش یک مسیر تاریخی از خلقت حضرت آدم، انبیا (ص)، واقعه عاشورا تا پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای حرم را برای حاضران به تصویر می‌کشند.

مدیر اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: اعزام دانش آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور از فردا/سه شنبه/ آغاز شده و با توجه به محدودیت زمان تا پایان سال جاری ۵۰۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

بابایی افزود: اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز از نهم اسفند آغاز شده و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد و مدت زمان حضور این افراد در مناطق عملیاتی چهار تا پنج روز است.

او تاکید کرد: همچنین اعزام بسیج محلات و اقشار نیز از ۲۰ اسفند امسال آغاز شده و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اعزام‌ها تا دوم فروردین سال آینده ادامه دارد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.