سردار سید کمال هادیانفر درباره استفاده از تابلوهای هوشمند راهنمایی و رانندگی در معابر و تاثیر آن بر ترافیک گفت: هوشمندسازی و استفاده از دانشروز یکی از مواردی است که در پلیس راهنمایی و رانندگی آغاز شده که از جمله آن میتوان به اجرای طرح کروکی الکترونیک، استفاده از پهپاد در مدیریت ترافیک، ارائه خدمات شمارهگذاری و تعویض پلاک به شکل برخط و ... اشاره کرد. در همین راستا هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در معابر جزو مواردی است که فاز اول آن در کلانشهرها در دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاههای مسئول قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تهران در استفاده از تابلوهای هوشمند پیشتاز بوده است، گفت: علاوه بر تهران در اصفهان، شیراز، مشهد و ... نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و البته اقداماتی نیز باقی مانده که باید انجام شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره اینکه آیا استفاده از چراغهای الایدی در تابلو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر، گفت: از این چراغها نیز استفاده از خواهد شد، در بحث هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید مواردی مانند امکان به روزرسانی برخی از تابلوها در شرایط متفاوت مد نظر قرار بگیرد و به عنوان مثال بتوان سرعت مجاز را با توجه به وضعیت ترافیک در مسیرها به رانندگان اعلام کرد.
هادیانفر ادامه داد: همچنین این تابلوها باید دید روز و دید شب را کامل کند و به گونهای باشد که درتمام ساعات روز قابلیت رویت از سوی رانندگان را داشته باشد و بتواند به صورت هوشمند به آنان اطلاعرسانی کند.
وی درباره تاثیر استفاده از این تابلوها بر ترافیک نیز گفت: قطعا هوشمندشدن تابلوها تاثیر زیادی در مدیریت ترافیک و حتی جلوگیری از تصادفات خواهد داشت و این موضوع است که دستورکار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار داشته و ما آن را دنبال میکنیم و امیدواریم که امکان توسعه و گسترش آن با سرعت بیشتری انجام شود.