منتظری گفت: طرح مولدسازی برای کشور بسیار مهم است و اگر عاقلانه اجرا شود می‌تواند در رشد اقتصادی کشور بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: امروز مسئله اقتصاد برای کشور محوری است و هرکس بخواهد به کشور و مردم خدمت کند باید در مسیر رشد اقتصاد قدم بردارد.

وی افزود: اهمیت مسئله اقتصاد از منظر سیاست‌های کلی نظام و رهبر انقلاب می‌توان در بیانات و جلسات رهبر انقلاب با کارآفرینان و عناصر موثر در اقتصاد مشاهده کرد.

وی بااشاره به اینکه ۱۱ سال است که عناوین سال‌ها با موضوع اقتصادی است گفت: پیشرفت‌های اقتصادی را در حوزه‌های تولید و صنعت شاهد هستیم و این رشد می‌تواند کشور را از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم نجات دهد. منتظری با بیان اینکه رشد اقتصادی یعنی افزایش تولید که موجب آن افزایش اشتغال، صادرات و ورود ارز به کشور می‌شود گفت: اصلی‌ترین مواردی که موجب رشد اقتصادی می‌شود استفاده از فناوری نوین و افزایش تولید است که باعث بهره مندی از بازار جهانی می‌شود.

وی اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند جهش تولید است که شاخص‌های اقتصادی بهبود خواهد یافت.

دادستان کل کشور گفت: در دادستانی کل کشور یکی از معاونین را برای شناسایی موانع تولید و مشکلات این حوزه مشخص کردم و تلاش کردیم در خدمت کارآفرینان باشیم.

وی تصریح کرد: در عمل شاهد بودیم مراکز تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند با تلاش‌های انجام شده موانع حقوقی آن‌ها رفع و با مذاکرات انجام شده توانستیم بخش قابل توجه‌ای از آن‌ها را برطرف کنیم.

منتظری ضمن بیان اینکه طبق آماری که داریم همچنان بخش‌هایی از تولید تعطیل یا نیمه تعطیل هستند گفت: باید با همکاری وزارت صمت، کشاورزی و دستگاه قضایی واحد‌های تولیدی غیرفعال شناسایی و راهکار رفع موانع آن‌ها مشخص شود.

وی گفت: این آمادگی را داریم در کنار دستگاه‌های مسئول واحد‌های تعطیل را شناسایی و هر کدام را حسب مورد آسیب شناسی و در جهت رفع مشکلات اقدام کنیم. منتظری اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز مورد توجه است بحث مولد سازی است که در زمان ابلاغ این مصوبه شاهد بودیم که نقد‌های زیادی به این موضوع وارد شد که ممکن است برخی نقد‌ها در جهت رفع نقص این طرح سازنده باشد.

وی گفت: طرح مولدسازی برای کشور بسیار مهم است که اگر عاقلانه رفتار شود می‌تواند در رشد اقتصادی کشور بسیار موثر باشد. منتظری عنوان کرد: یکسری سرمایه‌های منجمد دولت می‌تواند تحت عنوان مولد سازی به سرمایه تبدیل شود که می‌تواند در جهت رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر باشد.

وی گفت: دادستانی‌ها در سراسر کشور این آمادگی را دارند که هر صاحب صنعتی یا کارآفرینی که در حوزه خودش مشکلاتی دارد برای رفع مشکل به دادستانی‌های سراسر کشور مراجعه کند. منتظری گفت: طبق اطلاعات در درون وزارت خانه‌ها مشاهده شده که برای صنعت کشور هم موانعی ایجاد می‌شود که به نظر می‌رسد اراده قوی‌تر برای رفع موانع تولید نیاز است.

وی گفت: برخی موانع تولید در داخل دستگاه‌های اجرایی است و سیاست دولت رفع موانع است، اما باید بهتر از چیزی که هست کار انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار