رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری شخصی که اقدام به ایجاد وب سایت و راه‌اندازی بستری برای قمار آنلاین کرده بود، خبر داد.

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: در پی رصد فضای سایبری از سوی پلیس، کارشناسان با شبکه اجتماعی روبرو شدند که اقدام به بارگزاری تبلیغ سایت قمار اینترنتی نموده که گرداننده یا گردانندگان آن سایت اقدام به ایجاد بستری برای قمار آنلاین کرده بودندکه بلافاصله پرونده تشکیل و برای رسیدگی در دستورکار پلیس قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه با تلاش بی‌وقفه کارشناسان پلیس فتا، و طی هماهنگی قضایی فردی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این سایت قمار اینترنتی نموده و باعث گمراه شدن تعدادی از شهروندان شده بود به پلیس فتا احضار و طی بررسی میزان کلاهبرداری نامبرده به خاطر تبلیغ بی جا از سایت قمار در شبکه اجتماعی خود، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

ابوطالبی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرم خود اقرار و بیان داشت: که بخاطرمنافع مالی اقدام به تبلیغ سایت قمار کرده است که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه امروزه بعضی از جوانان با طمع به دست آوردن سود کلان به دام چنین کانال‌های غیرقانونی می‌افتند افزود: طبق مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ قانون مجازات اسلامی گردانندگی، عضویت و فعالیت در سایت‌ها و گروه‌های قمار و شرط‌بندی آنلاین جرم محسوب شده و پلیس با مجرمان این حوزه طبق قانون برخورد جدی می‌کند.

او با بیان اینکه پلیس به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد تا امنیت و آرامش شهروندان در فضای سایبری مختل شود، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار