مقابله نوآورانه با آسیب‌های اجتماعی در اصفهان

رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان از اجرای طرح نوآورانه‌های اجتماعی با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، خبر داد.

امان‌الله باطنی، رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان از اجرای طرح نوآورانه‌های اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل سلسله رویداد‌هایی با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تلاش می‌کند ایده‌هایی برای استارتاپ‌های اجتماعی معرفی کند.


او افزود: طرح نوآورانه‌‎های اجتماعی به این منظور تهیه شده که کارایی اجتماعی را از طریق ورود به حوزه دانش‌‎بنیان افزایش دهد و قالب‌های جدیدی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی طراحی و اجرا کند.


رئیس مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اولین رویداد این طرح، ۲۷ بهمن با موضوع حاشیه‌نشینی و راهبرد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار برگزار شد افزود: توانمندسازی محلات کم‌‎برخوردار در مدل جهانی دارای پنج عنصر دسترسی، آگاهی، مشارکت، کنترل و رفاه است و ذیل همین مدل، در این رویداد، پنج میز تخصصی با همین عناوین و با حضور متخصصان هر حوزه تشکیل دادیم.


باطنی گفت: طبق برآوردی که از وضع اکوسیستم کارآفرینی در ایران داشتیم، فقط ۲۲ درصد از استارتاپ‎‌های کشور، مسئله‌محور و مابقی استارتاپ‎‌های معطوف به خلق ثروت هستند. این در حالی است که در کشور ما، پنج ابرچالش منابع آبی و بحران زیست‌محیطی، بودجه، بیکاری و صندوق بازنشستگی وجود دارد، اما استارتاپ‎‌ها هیچ‎‌گاه به مسائل و بحران‌های اصلی نپرداخته‌اند.


او گفت: به همین دلیل، ما درپی استارتاپ مسئله‌‎محور هستیم تا بتوانیم با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی مقابله کنیم، زیرا تا زمانی که رفع آسیب‌های اجتماعی به کسب‌وکار و پیشه افراد تبدیل نشود، با قوت باقی می‌ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.