دبیر نمایشگاه رصتا گفت: تا کنون ۹۶ پلتفرم ثبت‌نام رسمی کردند ، البته فرصت ثبت‌نام باقی است و تمام نشده است.

نشست خبری نخستین نمایشگاه رسانه‌ای صوت و تصویر فراگیر با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، محمد‌صادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و حمیدرضا نوابی دبیر نمایشگاه رصتا برگزار شد.

سعید مقیسه، رئیس ساترا درباره برگزاری نخستین نمایشگاه رصتا در محل نمایشگاه بین‌المللی گفت: برای اولین‌بار نمایشگاهی با عنوان رصتا مخفف رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران برگزار می‌شود. مکان برگزاری آن در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه است. شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه خودِ ساترا، بخش‌های مختلف سازمان تنظیم مقررات، سکو‌های دارای مجوز از ساترا که تا الان ۳۳۷ رسانه مجوز انتشار گرفتند، هست.

مقیسه ادامه داد: برخی از رسانه‌ها که خارج از تهران بودند، برای حضور در تهران معذوریت داشتند. ولی تعداد بیشتری از رسانه‌ها در تهران هستند و برخی از رسانه‌ها از شهرستان‌ها دعوت شدند. بخش‌های صداوسیما اعم از معاونت فضای مجازی، معاونت تولیدی و شبکه‌ها، واحد‌های تولیدی مستقل به غیر از شبکه‌ها، معاونت فناوری و توسعه رسانه‌های نوین در صداوسیما و شرکت‌های وابسته غرفه‌هایی در نمایشگاه دارند.

رئیس ساترا افزود: علاوه‌بر آن، ساترا برای سکو‌های دارای مجوز مرکز رشد ایجاد کرده که این شرکت‌ها به شرکت‌های نوپا کمک می‌کنند. از فعالین دیگر این عرصه می‌توان به سیستم‌های صوتی تصویری، اپلیکیشن‌ها، برنامک‌ها، شرکت‌های نوپا، اپراتور‌های مخابراتی، مراکز داده و پیامرسان‌ها اشاره کرد.

در ادامه حمیدرضا نوابی، دبیر نمایشگاه رصتا درباره تعداد سکو‌های حاضر در نمایشگاه گفت: تا الان ۹۶ پلتفرم ثبت‌نام رسمی کردند. البته فرصت ثبت‌نام باقی است و تمام نشده است. حدود ۸۰ درصد پلتفرم‌ها از تهران و ۲۰ درصد آن از شهرستان‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار