نماینده ولی فقیه در گیلان امروز از بخش‌های مختلف زندان لاکان رشت بازدید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز از بخش‌های اصلاح و تربیت نسوان و مردان، کارگاه‌های تولیدی و اشتغالزایی زندان اعم از صنایع دستی، چوب بری، سنگ سازی، منبت کاری، کابینت سازی، جوراب بافی و پالت سازی زندان لاکان رشت بازدید کرد.

او همچنین با حضور در جمع برخی از زندانیان بر ضرورت بهره گیری از فرصت‌های تعلیمی و تربیتی موجود در زندان تأکید کرد و گفت: ابراز پشیمانی از خطا‌های گذشته و روی آوری به سوی یک زندگی سالم و اثربخش در بستر اراده‌ای قوی و توکل بر قدرت الهی حاصل می‌شود.

امام جمعه رشت همچنین مسئولان اجرایی استان را به حمایت از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان فرا خواند و افزود: تاکنون اقدامات اثربخشی برای حمایت از زندانیان در زندان مرکزی رشت انجام شده است.

او تصریح کرد: این اقدامات در ۲ بخش مولدسازی و اشتغال آفرینی و همچنین کارکرد‌های مناسب آموزشی - تربیتی عینیت یافته که شایسته تقدیر است.

رضا محمدی اصل، مدیرکل زندان‌های گیلان نیز بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی را برای مولدسازی و اشتغال آفرینی زندانیان مستعد و علاقه‌مند از برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل اعلام کرد.

او گفت: در همین راستا به سرمایه گذاران علاقه‌مند برای کارآفرینی زندانیان ۲ تا ۳ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد اعطا و به هر زندانی هنر آموخته نیز همین تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.