مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۳ گروه جهادی نیز در سراسر استان به مردم گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

هوشنگ فولادی گفت: در پی بارش سنگین برف در اکثر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری تمامی تجهیزات، لجستیک و نیرو‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان به مناطق مختلف اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) افزود: با توجه به حجم بالای برف در برخی از مناطق و مسدودشدن راه‌های روستایی چندین دستگاه برف‌روب و ماشین‌آلات مختلف و گروه‌های جهادی سپاه‌های استانی به چهارمحال و بختیاری اعزام شدند و به مردم امدادرسانی کردند.


بیشتر بخوانید


وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۷۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی، کفی و کمرشکن، مایلر، کمپرسی و تویوتا به مناطق برف‌گیر استان (شهرستان‌های شهرکرد، بن، کوهرنگ، خانمیرزا، لردگان، اردل و بروجن) اعزام شده است.

فولادی اظهار داشت: سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) ۲۲ دستگاه، تیپ ۴۴ حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) ۸ دستگاه، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) استان اصفهان ۵ دستگاه، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) استان قم ۵ دستگاه، قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) استان تهران ۴ دستگاه، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) استان بوشهر ۴ دستگاه ارسال کردند.

وی ادامه داد: گروه ۴۰ صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ۷ دستگاه، لشکر ۸ نجف‌آباد ۳ دستگاه، لشکر عملیاتی ۱۹ فجر استان فارس ۲ دستگاه، عمران و مسکن آباده شیراز ۵ دستگاه، گروه ۴۶ امام هادی (ع) استان فارس ۳ دستگاه و سپاه ولیعصر استان خوزستان ۴ دستگاه برای کمک به مردم استان ارسال کردند.

فولادی بیان کرد: ۱۵۳ گروه جهادی نیز در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به مردم گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند که از این تعداد ۵۷ گروه جهادی در شهرستان کوهرنگ مشغول به فعالیت هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اهم فعالیت‌های گروه‌های جهادی گفت: برف‌روبی پشت‌بام منازل مسکونی، مساجد، حسینیه‌ها، مصلی‌ها، مغازه‌ها و مدارس، برف‌روبی درب خانه‌ها و بازکردن راه‌های عبور و مرور در کوچه‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و اهالی روستا‌های گرفتار در برف، خرید مایحتاج روزانه برای سالمندان و افراد ناتوان بخشی از خدمات گروه‌های جهادی است.

وی افزود: امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک، تکاندن شاخه‌های درختان، اسکان و پذیرایی از مسافران و افراد گرفتار در کولاک و یخبندان، تعمیر بخاری‌های آسیب‌دیده و وسایل گرمایشی، توزیع لباس گرم در میان نیازمندان، تعمیر دیوار و خانه‌های خسارت‌دیده از بارش برف و باران بخشی دیگر از خدمات این گروه‌های جهادی است.

فولادی ادامه داد: اسکان اهالی خانه‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب، امدادسانی به مصدومان برف و کولاک و انتقال به مراکز درمانی، ارائه مشاوره‌های روانی به آسیب‌دیدگان، تدریس دانش‌آموزان مدارس تعطیل شده در خانه، کمک به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و باغی در معرض سرمازدگی، تعمیر شبکه‌ها و لوله‌های انتقال آب خانگی، ارائه مشاوره‌های دامپزشکی و نگهداری از دام و طیور در سرما و ویزیت بیماران گرفتار در برف در منازل و توزیع دارو از اهم کار‌های این گروه‌هاست.

وی اظهار داشت: سوخت‌رسانی ۱۳ هزار لیتر گازوئیل، برف‌روبی ۵۰ کیلومتر راه شهری و روستایی و انتقال ۱۰ هزار تن برف به خارج از شهرها، توزیع ۱۰۰ عدد بیل، ۱۵۰ عدد پارو برف‌روب و ۱۰۰ جفت چکمه و توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از برف از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بوده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار