معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از کمک ویژه دولت سیزدهم به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خبر داد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ حمایت‌ها و کمک‌های ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تزریق کرده است.

او با اشاره به این که مهمترین کمک دولت، تأمین بخشی از ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده، افزود: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۱۲ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تخصیص یافته است.

عباس زاده بیان کرد: این ماشین آلات به شهرداری‌های خوسف، قاین، بشرویه، طبس، شوسف، مود، زهان، بیرجند، باغستان، ماژان، طبس و اسفدن اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مهمترین این ماشین آلات یک دستگاه خودروی آتش نشانی سنگین با تجهیزات به‌روز است که ارزش ریالی آن ۳۵ میلیارد تومان است.

او اظهار کرد: ۴ دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین، ۲ دستگاه شاسی حمل زباله نیمه سنگین، ۳ دستگاه لودر، یک دستگاه بکهولودر و یک دستگاه بیل زنجیری از جمله ماشین آلات اهدایی به استان در سال است.

عباس زاده تصریح کرد: با ذکر این نکته که ارزش ریالی این ماشین آلات ۴۳۴ میلیارد ریال می‌باشد، اظهار داشت: اعتباری که شهرداری‌ها برای این حجم از ماشین آلات پرداخته اند، حدود ۲۳ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأمین البسه ایمنی و تجهیزات فردی را از دیگر نیاز‌های شهرداری‌ها برای تجهیز آتش نشان‌ها عنوان کرد و گفت: به این منظور و پیرو پیگیری‌های صورت گرفته اخیراً با مساعدت و حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۲ دست لباس و تجهیزات فردی آتش نشانی به شهرداری های استان تخصیص یافته است.

او افزود: ارزش ریالی این تجهیزات که در حال واگذاری است، ۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.