مدیرکل ICT گیلان از رشد ۱۱ درصدی تعداد مشترکان اینترنت ثابت و سیار در این استان خبر داد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از رشد ضریب نفوذ تلفن همراه استان به ۱۸۷ درصد و بالاتر از نُرم کشوری خبر داد و گفت: در کشور ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۷۰ درصد است.

او افزود: ضریب نفوذ شامل تعداد مشترکان تقسیم بر جمعیت است و با توجه به جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفری گیلان؛ در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت در استان فعال بوده و گیلان در این شاخص رتبه سوم کشور را کسب کرده و این آمار نشان می‌دهد برخی شهروندان در استان دارای چند سیم کارت هستند.

مدیرکل ICT گیلان همچنین ورود تلفن‌های همراه را یکی از دلایل کاهش مقبولیت زیرساخت تلفن ثابت دانست و گفت: با وجود تمام این ملاحظات، استان گیلان از لحاظ پوشش تلفن ثابت در نقاط مختلف شهری و روستایی، در حال حاضر با ۴۲.۳۵ درصد رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

توکلی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی در تعداد مشترکان اینترنت ثابت و سیار گیلان افزود: در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک از این سرویس بهره‌مند بودند که با رشدی ۱۱ درصدی در حال حاضر بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این خدمات استفاده می‌کنند.

او به ضریب نفوذ اینترنت ثابت شامل ADSL و فیبر نوری به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم حوزه ارتباطات اشاره و تصریح کرد: گیلان با ضریب نفوذ ۱۳.۵ درصدی در این شاخص و هم چنین ۱۲۵ درصدی در ضریب نفوذ اینترنت همراه و با توجه به مجموع ضرایب نفوذ شاخص‌های این حوزه، رتبه هشتم IDI کشوری (شاخص توسعه ارتباطات) را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین گفت: هم اکنون ۷۹۱ دفتر پیشخوان خدمات عمومی دولت و ICT روستایی در استان مشغول به فعالیت بوده که از این تعداد ۴۲۲ دفتر پیشخوان خدمات دولت در حوزه شهری و ۳۶۹ دفتر ICT در حوزه روستایی به خدمات رسانی مشغول هستند.

توکلی افزود: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای صدور مجوز دفاتر جدید وجود ندارد و متقاضیان ایجاد دفاتر در حوزه شهری و روستایی می‌توانند از طریق سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و یا درگاه ملی مجوز‌های کشور درخواست خود را ثبت و نهایتا طی مدت ۲ ماه در صورت نبود مشکل در دریافت استعلامات، این مجوز صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.