نایب رییس هیأت کونگ فو و هنر‌های رزمی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با استقبال خوبی که از ورزش "کونگ فو و هنر‌های رزمی" در استان است و تعداد زیادی سالانه بیمه پرداخت می‌کنند، ولی به همان میزان مورد حمایت مالی قرار نمی‌گیرند.

معصومه پرآور نایب رییس هیأت کونگ فو و هنر‌های رزمی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته افزون بر یک هزار ورزشکار است و هر ورزشکار سالانه ۷۰ هزار تومان برای بیمه پرداخت می‌کند.

پرآور اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان به اندازه تعداد بیمه شدگان این رشته ورزشی، اولویت بندی و حمایت مالی ندارد چرا که با استقبال خوبی که از این ورزش در استان، هست و تعداد زیادی سالانه بیمه پرداخت می‌کنند، ولی متقابلا به همان اندازه، هزینه‌ای به این هیات پرداخت نمی‌شود.

وی یادآور شد: برای برگزاری مسابقات استانی هفته گذشته، از هر نفر ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردیم در صورتی که مسابقات استانی لازم است رایگان برگزار شود و ورزشکاران استان که به مسابقات کشوری اعزام می‌شدند به دلیل نبود هزینه، نتوانستند لباس‌های یکدست تهیه کنند.

نایب رییس هیأت کونگ فو و هنر‌های رزمی تعداد مربیان فعال را ۶۰ نفر و داوران این رشته را ۶۰ داور درجه یک و ۲ برشمرد و ادامه داد: این ورزش در اغلب باشگاه‌های فعال استان، به خصوص بانوان فعال است و یکی از ورزش‌های پرطرفدار در استان است و مقام‌های خوبی تاکنون کسب کردیم.

پرآور اظهار داشت: در سال‌های گذشته در سنین نونهالان و نوجوانان رتبه‌های قهرمانی را کسب کردیم و جوانان و بزرگسالان جزو تیم‌های برتر کشور هستند.

وی به نبود خوابگاه مناسب در استان اشاره کرد و گفت: داشتن خوابگاه برای میزبانی مسابقات کشوری در استان لازم است که در صورت وجود این فضا، هیات کونگ فو و ورزش‌های رزمی، هر سال توانایی حداقل ۷ میزبانی کشوری را دارد.

پرآور گفت: این ورزش در استان اگرچه خانه کونگ فو دارد، ولی تجهیزات آن قدیمی و فرسوده است و نیاز است که سالانه حداقل تجهیز و به روزرسانی شود.

وی در پاسخ به پرسش خشن بودن و سنگین بودن این ورزش برای نونهالان توضیح داد: این ورزش تجهیزات کامل و نقاط ممنوعه دارد و ورزشی استاندارد است اگرچه نونهالان از ۶ سالگی در این ورزش پذیرش می‌شوند، ولی تلاش می‌کنیم که تا ۲ سال اول ورزش‌های مادر مثل ژیمناستیک و آموزش‌های ابتدایی تمرین کنند و پس از آمادگی وارد تمرین‌های کونگ فو شوند.

این مربی ورزشی گفت: این رشته ورزشی دو بخش دارد یک بخش مبارزه و بخش دیگر هنر‌های رزمی و فردی مثل فرم و سلاح و... است و متقاضیان ورود به این ورزش هر دو بخش را آموزش می‌بینند و تلاش می‌کنیم که مربیان را تخصصی کرده و هر بخش را به صورت جداگانه آموزش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.