مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و آماده توزیع در هفته منابع طبیعی شده است.

قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و آماده توزیع در هفته منابع طبیعی شده است و برای سال آینده نیز تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تامین نهال در اجرای این طرح، نهالستان سبحان در تاکستان با وسعت ۱۴ هکتار فعال شده و در کنار آن چند واحد صنعتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت دارند و شرکت تیراژه نیز یک میلیون اصله نهال و گلدان و شرکت آرین فولاد ۴۰۰ هزار هکتار اصله را تامین خواهد کرد.

قاسم زاده افزود: این نهال‌ها در دو شکل گلدانی و ریشه لخت تولید می‌شود و در این راستا پویش «هر شهید یک اصله نهال» نیز اجرا شد که سه هزار اصله نهال را از گونه‌های سوزنی برگ که همیشه سبز و سریع الرشد هستند را توزیع کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: در اجرای این طرح مردمی از خیرین، شرکت ها، ارگان‌ها و سمن‌ها و واحد‌های صنعتی درخواست همکاری داریم تا به رسالت اجتماعی خود در سالم سازی محیط زیست عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.