فرماندار اردل گفت: ۱۰ روستای این شهرستان از جمله روستای «شیخ محمود» که بافت قدیمی دارند و در معرض خطر رانش زمین و سیل هستند به شرق شهر اردل منتقل می‌شوند.

یعقوب شکوهی گفت: ۱۰ روستای شهرستان اردل از جمله روستای «شیخ محمود» که بافت قدیمی دارد و ۸۰ خانوار در آن سکونت دارند در معرض خطر رانش زمین و سیل قرار دارند.

فرماندار شهرستان اردل افزود: روز گذشته به اتفاق معاون عمرانی استاندار این روستا‌ها بازدید به عمل آمد و در جلسات مختلف قرار شد که با رضایت مردم این روستا‌ها به شرق شهر اردل منتقل و در یک جا متمرکز شود.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: سالیان گذشته نیز این روستا‌ها در معرض خطر قرار گرفتند و مقدمات جابه‌جایی اهالی صورت گرفت، اما مردم راضی به ترک خانه‌های خود نبودند حال با بارش‌های اخیر میزان رانش و خطر روستا‌ها بیشتر شده است.

شکوهی ادامه داد: با امتناع مردم دستور درجاسازی صادر شد، اما امروز به علت اینکه زمین‌های این روستا‌ها رانشی است، محل مناسبی برای سکونت نیست و تنها راه‌حل جابه‌جایی روستا‌ها است.

فرماندار شهرستان اردل اظهار داشت: زیرساخت‌های محل جدید شامل کف‌سازی و سنگ‌کاری انجام شده است، اما امکانات برق، گاز و آب در منطقه وجود ندارد که به محض آغاز ساخت و ساز این زیرساخت‌ها نیز ایجاد می‌شود.

شکوهی بیان کرد: این محل بیش از ۶۰۰ پلاک دارد که با احداث منازل اهالی این روستا‌ها پلاک‌هایی نیز به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص می‌یابد.

وی در پایان گفت: شغل مردم در برخی از این روستا‌ها از جمله شیخ محمود دامداری است که برای جابه‌جایی مشکلی ندارند، اما برخی دیگر نگران باغات و زمین‌های کشاورزی خود هستند که در صدد رفع این مشکلات و راضی کردن مردم هستیم.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار