مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : ۲۵ واحد آموزشی خیرساز با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار امسال در استان در حال احداث است.

مرزبان نظری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت : امسال علاوه بر این ۲۵ مدرسه، انعقاد تفاهم‌نامه چهار تا پنج مدرسه دیگر در حال انجام است که مراحل ساخت آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال شمار مدارس احداثی خیرساز استان به ۴۰ تا ۴۵ واحد و اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث آن‌ها به حدود ۵۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال ۴۲ مدرسه با ۵۴ میلیارد تومان با کمک خیرین در نقاط مختلف استان ساخته شد، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۴۱۰ خیر حقیقی و حقوقی از جمله موسساتی مانند بنیاد برکت و بنیاد علوی با این اداره کل در حال همکاری هستند.

نظری یادآور شد: هم اکنون ۱۲.۵ درصد مدارس استان نیاز به بازسازی دارند و این درحالی است که میزان اعتبارات استانی این اداره کل که در سال‌های گذشته ۲۰ درصد کل اعتبارات استانی را تشکیل می‌داد هم اکنون به ۲ درصد رسیده است که به هیچ عنوان کافی نیست.

وی اضافه کرد: در حالی که این اداره کل ۲۲۰ میلیارد تومان از محل کمک خیرین و ۲۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تخصیص بودجه دارد، اعتبار استانی اختصاص یافته به آن تنها ۱۲ میلیارد تومان است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.