معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان گفت: قیمت گوشت گوسفند هر کیلو ۳۱۰ هزار تومان و گوساله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده است.

قوام در  جلسه ستاد تنظیم بازار که امروز برگزار شد، گفت: مهم‌ترین موضوع ستاد، تامین مرغ و گوشت گرم و منجمد است که  به منظور تنظیم بازار مقرر شد ۴۰۰ تن مرغ منجمد از محل ذخایر روانه بازار کرمان شود.

او افزود: در صورت نیاز، فرمانداران شهرستان‌ها با توجه به نیازی که دارند، نسبت به حمل و توزیع گوشت و مرغ در شهرستان اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان  بیان کرد: در خصوص گوشت قرمز نیز با توجه به افزایش قیمتی که داشتیم، قیمت گوشت گرم گوسفند هر کیلو ۳۱۰ هزار تومان و گوساله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده است که واحد‌های صنفی باید این قیمت را رعایت کنند.

او افزود: در خصوص میزان ذخیره سازی گوشت و مرغ منجمد هم هیچ نگرانی برای شب عید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد و به میزان کافی در سردخانه‌های استان کرمان گوشت ذخیره شده است. 

 قوام بیان داشت:  درباره نهاده‌های دامی، نظیر: کنجاله سویا و ذرت هم‌میزان ذخایر قابل توجه است و مشکلی وجود ندارد.

کالاهای اساسی، اولویت بازرسی ها است

 امیر حسن‌زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: کالاهای اساسی در شمال و جنوب استان کرمان باید اولویت بازرسان باشد؛ بنابراین ارائه کارت شناسایی از سوی بازرسان لازم است.   
  
او افزود: از ۱۵ اسفند ماه گشت‌های نظارتی کار خود را به صورت هوشمند و هدفمند در مورد کالاهای اساسی در سطح بازار شکل دهند.
رضا سنجری،  مدیر کل امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در خصوص بحث کارتخوان‌های نانوایان گفت: با توجه به اینکه تخصیص آرد و سهمیه‌های شناور، صرفا از طریق سامانه نانی نو انجام می‌شود؛ بنابراین  هیچ نانوایی، خارج از کارتخوان جدید نباید عرضه نان داشته باشد.

او بیان کرد: نانوایانی‌ که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند و هنوز کارتخوان جدید ندارند تا پایان اسفند ماه  فرصت دارند در سامانه اعلام کنند، در غیر این صورت جزو نانوایان آزادپز قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار