با موافقت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارسال تسلیحات به اوکراین، وزرای خارجه این اتحادیه نشستی در این خصوص برگزار می‌کنند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با درخواست استونی از کشور‌های اتحادیه برای ارسال سلاح بیشتر به اوکراین موافقت کرد، و از همین رو امروز (دوشنبه) وزرای خارجی این کشور‌ها در بروکسل نشستی برای بحث در این باره خواهند داشت.

به گزارش گاردین، مقام‌های اروپایی بر این باورند که رویکرد جمعی آن‌ها خیلی بیشتر از تصمیم‌های تکی برای اوکراین مفید خواهد بود.

این طرح با ارسال سفارش‌های مهمات بزرگ به نمایندگی از چندین کشور عضو برای تسریع در تدارکات و تشویق شرکت‌های اسلحه‌سازی اروپایی برای سرمایه‌گذاری در افزایش ظرفیت تولید خود انجام خواهد شد.

بورل هم اعلام کرد در این نشست قرار است بر اساس مدلی که پیشتر برای واکسن در دوران کرونا ارائه شد، مدلی برای بودجه ۳.۶ میلیارد یورویی صلح اروپا ارائه دهد که با آن مهمات مشترک خریداری شود.

در حاشیه نشست امنیتی مونیخ بورل در دیدار با نخست‌وزیر استونی گفت: «پیشنهاد استونی را می‌پذیرم و در حال کار بر روی آن هستیم، البته باید بدانیم که این نیاز فوری اوکراین به مهمات را تامین نمی‌کند.»

این در حالیست که پیشتر نشریه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد که علی‌رغم تعهد کشور‌های غربی برای ارسال بیش از ۳۲۰ تانک به اوکراین تا ماه آوریل (اردیبهشت)، این کشور ۵۰ تانک لئوپارد دریافت خواهد کرد.

همچنین «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «اگرچه برلین انتظار داشت که پس از موافقت آلمان برای دادن تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین، کشور‌های بیشتری در این امر مشارکت کنند، اما با این حال از تعداد کل تانک‌هایی که تاکنون به کی‌یف وعده داده شده است، خوشحال است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار