معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان از از برگزاری نخستین کنگره ۱۱۶ شهید مهندس استان در ۴ اسفند ماه امسال خبرداد.

مجید رضایی والا با اشاره به اینکه این کنگره در قالب کنگره بزرگداشت سرداران، فرماندهان، امیران و هشت هزار شهید استان همدان برگزار می‌شود، گفت: شناسایی، بزرگداشت شهدای نخبه مهندسی استان همدان و همچنین معرفی این شهدای والامقام به عنوان الگو‌های ناب و پرورش یافته در مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، به نسل جوان دانشجویی، از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

او گفت: مهندسان در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود محدودیت‌ها در شرایط سخت جنگی و تحریمات ناجوانمردانه دشمنان با ابداعات در بخش مهندسی، موجب خلق حماسه‌های بی بدیل در تاریخ این سرزمین شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: شهدای مهندس در طول هشت سال دفاع مقدس، با انگیزه‌های الهی و داشتن دانش علوم مهندسی توانستند طرح‌هایی را اجرا کنند که برخی از آن، در طول جنگ‌های مختلف دنیا بی نظیر و کم نظیر بود.

رضایی والا افزود: ایده اصلی برگزاری این کنگره از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شد، اما به دلیل همه گیری کرونا به امسال موکول شد.

 

او تصریح کرد: دشوارترین و مهمترین قسمت اجرایی این کنگره، استخراج نام شهدای مهندس استان بود که با تلاش صورت گرفته، آمار نهایی جمع آوری شد و در اختیار ستاد برگزاری کنگره قرار گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: برای شناسایی دقیق شهدای مهندس استان، کمیته تعیین مصادیق تشکیل شد و در نهایت ۱۱۶ شهیدی که دارای مدرک دانشگاهی و یا دوره‌های تخصصی فنی و مهندسی را گذرانده بودند، یاد آن‌ها در این کنگره گرامی داشته و از خانواده‌های آن‌ها تجلیل می‌شود.
دبیر کنگره شهدای مهندس استان همدان افزود: نام شهید مصطفی احمدی روشن و شهید مدافع حرم میلاد مصطفوی نیز در فهرست شهدای این کنگره قرار دارد.

رضایی والا گفت: کتابی از زندگی نامه شهدای مهندس استان همدان چاپ شده است و در این کنگره رونمایی می‌شود.

او تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدای مهندس، رونمایی از کتاب صوتی «بگو ببارد باران»، رونمایی از نشان و پوستر کنگره و رونمایی از کتاب «متولد ۲۰ شهریور» شامل عکس واره‌ای از شهید مهندس «محمد حسین قره‌داغی» از مهمترین برنامه‌هایی است که در قالب این کنگره برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان افزود: همچنین در قالب این کنگره، اردو‌های مختلف دانشجویی در زمینه بازدید از صنایع مهندسی برگزار شد و دانشجویان از صنایع استان‌های همدان و هرمزگان همچون صنایع کشتی‌سازی ستاره خلیج فارس، کشتی سازی و ناوگان دریایی سپاه بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.