سرپرست اداره کل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت:۷۵۶ هزار و ۲۵۷ نفر از جمعیت بالای ۱۵ سال استان واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد برای ۷۵۱ هزار و ۹۲۹ نفر معادل ۹۹.۴ درصد واجدین این کارت صادر شده است.

سید مهدی موسوی گفت: تا انتهای دی‌ماه امسال از ۷۵۶ هزار و ۲۵۷ نفری که واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند برای ۷۵۱ هزار و ۹۲۹ نفر کارت ملی اولیه صادر شده است که معادل ۹۹.۴ درصد واجدین دریافت این کارت است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۷۴ هزار و ۷۴ کارت تحویل متقاضیان شده است و ۸۲ هزار و ۳۰۱ کارت هنوز تحویل داده نشده و این کارت‌های هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان و مراکز ۱۴ گانه ثبت احوال اُستان موجود هستند و ۸۶.۵ درصد از جمعیت واجد داشتن کارت هوشمند ملی، کارتشان را تحویل گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت:هم اُستانی‌ها می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز ثبت احوال سطح استان تنها با ورود کد دستوری #۴۴۴* از این‌که صدور کارتشان در چه مرحله‌ای قرار دارد، اطلاع پیدا کنند و برای این منظور کافی است پس از ورود #۴۴۴* که فهرست دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان اعلام می‌شود، اداره ثبت احوال را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: هم‌اُستانی‌ها برای اطلاع از وضعیت صدور کارت هوشمند ملی نیاز به ورود تاریخ تولد و کد ملی دارند که با ورود صحیح این اطلاعات می‌توانند متوجه شوند که کارت هوشمند ملی آن‌ها در مرحله "منتظر صدور" قرار دارد و یا در مرحله "تحویل" است، که در حالت اول باید منتظر صدور بمانند و در حالت دوم به مجموعه ثبت احوال و یا دفتر پیشخوانی که به عنوان محل تحویل کارت ملی انتخاب کرده اند، مراجعه کنند.

موسوی تصریح کرد: کد دستوری #۶۰۹۰*۴* نیز کد دیگری است که به طور مستقیم امکان استعلام و رصد وضعیت صدور کارت هوشمند ملی اشخاص را برای هم اُستانی‌ها فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت:از ابتدای امسال تا اول بهمن ماه ۴۸ هزار و ۵۲ مورد شناسنامه مکانیزه جدید برای هم اُستانی ها، بالای ۱۵ سال و زیر سن ۱۵ سال صادر شده که ۳۶ هزار و ۷۱۸ مورد برای افراد بالای ۱۵ سال و بقیه برای افراد زیر ۱۵ سال بوده است.

سرپرست اداره کل ثبت‌احوال چهارمحال و بختیاری گفت:۵۰ درصد واجدین شرایط در استان تاکنون شناسنامه مکانیزه جدید دریافت کرده‌اند و کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه جدید ۲ قلم هویتی مهم برای همه ایرانیان محسوب می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست محترم. اداره ثبت واحوال جرا فرخشهر با این جمعیت زیاد هنوز بک نمایندگی ثبت احوال ندارد
آخرین اخبار