دیدار سفیر ایران و چین در کابل

نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان و سرپرست سفارت این از دیدار و گفتگو با نماینده ویژه چین برای افغانستان خبر داده است.

حسن کاظمی قمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در توییتی نوشت در راستای اجرای تصمیم‌هایی که در دیدار اخیر روسای جمهور ایران و چین دیدار صمیمانه و سازنده‌ای با "یو شیاویونگ"، نماینده ویژه چین در امور افغانستان، داشته است.

وی ادامه داد در این گفتگو، توسعه همکاری‌های بیجینگ ـ تهران در حوزه افغانستان با هدف ایجاد صلح و ثبات پایدار در این کشور تاکید شد و راهکارهای اجرایی شدن همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس ‌جمهوری اسلامی ایران در یک بیانیه‌ مشترک از  طالبان خواسته‌اند تا یک حکومت فراگیر با مشارکت واقعی همه اقوام و گروه‌های سیاسی تشکیل دهند و تمام محدودیت ها علیه زنان لغو شود.

رهبران چین و ایران در این بیانیه تأکید کرده‌اند که ایالات متحده امریکا و سازمان ناتو باید در قبال وضعیت کنونی افغانستان مسئول باشند.

این دو رییس جمهور، یک افغانستان صلح‌آمیز، مرفه، باز و باثبات را برای رفاه و توسعه منطقه بسیار مهم خواندند و توافق کردند که به کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به مردم افغانستان ادامه بدهند و همکاری‌ها را برای توسعه این کشور تقویت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار