مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بازرسان کار، امسال هفت هزار و ۳۳۵ مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی سطح استان انجام دادند.

علی جهانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه با توجه به ایام پایان سال نظارت و بازرسی‌های بازرسان کار افزایش یافته است اظهار کرد: بازرسان کار در ۲ مرحله بازرسی ادواری و موردی کارگاه‌ها و واحد‌های اقتصادی را نظارت می‌کنند که طی ۱۰ ماهه سال جاری، پنج هزار و ۷۳۱ بازرسی ادواری و زمانبندی شده و یک هزار و ۲۸۱ بازرسی موردی را انجام داده اند.

وی افزود: اولویت بازرسان کار پس از نظارت بر اجرای قوانین کار در محیط‌های کارگری و پیشگیری از وقوع حوادث، نظارت بر پرداخت به موقع حقوق، دستمزد، عیدی و پاداش کارگران می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۳۴ بازرس کار، واحد‌ها و کارگاه‌های اقتصادی سطح استان را بازرسی می‌کنند گفت: همچنین امسال ۶ هزار و ۸۱۰ نفر ساعت برنامه آموزشی تخصصی، عمومی ایمنی و حفاظت بهداشت کار برای کارفرمایان و کارگران در سطح کارگاه‌های استان همچنین ۲ کارگاه آموزشی در خصوص نحوه بررسی و گزارش نویسی حوادث ناشی از کار نیز طی ۱۰ماهه سالجاری برگزار شده است.

جهانی با بیان اینکه بازرسان کار، از طریق صدور ابلاغیه موارد دارای نقص را به کارفرما ابلاغ و پیگیری می‌کنند گفت: در این راستا امسال پنج هزار و ۲۲۷ ابلاغیه رفع نقص به کارفرمایان ارسال شده است.

وی یاد آور شد: بر اساس ماده ۹۳ قانون کار، به منظور مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت درست و دقیق بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی در محیط کار، صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور، پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث، حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط‌های کار در کارگاه‌های سطح استان، ۱۶۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.