مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰ میلیون دلار محصولات صنایع دستی از ابتدای امسال تاکنون از این استان به کشور‌های دیگر صادر شده است.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیشترین سهم صادرات صنایع دستی این استان مربوط به محصولات و دست ساخته‌های سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم و دست بافته‌های سنتی و نیز زیور آلات سنتی است.

او افزود: فروش و صادرات صنایع دستی در اسفند و ایام نوروز پیش رو با توجه به افزایش حضور زائران و مسافران افزایش می‌یابد و انتظار داریم شاهد ازدیاد چشمگیر این میزان در ایام عید باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار صنعتگر زن و مرد هم اینک در حوزه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

موسوی بیان کرد: امسال ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی از محل مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی خراسان رضوی پرداخت شده است، علاوه بر این استان در حال حاضر با پرداخت حدود ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور، رتبه نخست کشور را دارد.

او با اشاره به ظرفیت مطلوب و بالای هنر‌های سنتی و صنایع دستی خراسان رضوی در سطح ملی و جهانی، تصریح کرد: تاکنون ۱۴۰ نشان ملی مرغوبیت برای صنایع دستی این استان صادر شده است که این خود ظرفیت بی‌نظیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.