معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: پس از مدتها، تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته ولی شهروندان نباید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجه باشند.

مشهود تقیلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی ۲ هفته‌ گذشته با وضعیت بی ثباتی در میزان ابتلا به کرونا در سطح استان مواجه بودیم و در روزهای گذشته آزمایش کرونای چند شهروند زنجانی مثبت اعلام شد.

وی اضافه کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگبندی کرونایی استان‌ها متغیر است و هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

این مسوول با اشاره به تعاریف رنگ های کرونایی، ادامه داد: در رنگ زرد، تعداد موارد ابتلا به بیماری در منطقه بیشتر از یک یا چند مورد و خطر قابل انتظار است و تعداد موارد جدید قطعی ابتلا به ازای ۱۰۰ هزار نفر یک تا ۹ مورد را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: در رنگ بندی نارنجی کرونایی نیز تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ مورد به ازای ۱۰۰ هزار نفر و روند کلی همه گیری بالا رونده است و در وضعیت قرمز نیز بیش از ۲۵ مورد ابتلا در روز به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطرنشان کرد: در وضعیت آبی کرونایی به علت مناسب بودن وضعیت بیماری، محدودیت‌های کمتری نسبت به شهرهای زرد اعمال می‌شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست؛ فقط یک شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و تعدادی دیگر از شهرها نیز با وضعیت زرد نیز کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.