پرداخت یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبارات از سوی صندوق کارآفرینی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت : این صندوق امسال با پرداخت یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال بعد از استان اصفهان رتبه دوم کشور را در پرداخت و جذب اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ (تسهیلات اشتغال) به خود اختصاص داد.

محمدطاهر عظیمی‌فشی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت : عمده اعتبارات در سال ۱۴۰۱ و به طرح‌های اشتغال معرفی شده از دستگاه‌های اجرایی طرف تفاهم نامه از جمله جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت شده است.

وی مدل صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را بانک عاملی عنوان کرد و گفت: طرح‌ها پس از جمع بندی در دستگاه‌های اجرایی طرف تفاهم نامه در شورای برنامه ریزی استان مطرح و نهایتا جهت بررسی، اخذ تضامین و پرداخت تسهیلات به صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند و پرداخت‌ها نیز در این صندوق به صورت مرحله‌ای بنا به پیشرفت پروژه و با نظارت‌های قبل، حین و پس از پرداخت صورت می‌گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه کل پرداخت تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ صندوق کارآفرینی امید استان را تاکنون مبلغ ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال به تعداد یک هزار و ۷۸۰ فقره ذکر کرد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد و تثبیت یک هزار و ۸۷۸ فرصت شغلی را در استان فراهم نموده است.

وی با اشاره به پرداخت هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۰، از رشد حدود ۲ برابری میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته خبر داد.

عظیمی‌فشی گفت: عمده‌ترین منابع پرداخت تسهیلات در صندوق کافرینی امید در بحث اشتغال روستاییان و عشایر، اشتغال از محل منابع بند الف تبصره ۱۸، اشتغال از محل منابع داخلی و تفاهم نامه‌ها و اشتغال از محل منابع مردمی و در سرفصل‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و خدمات بوده که اکثر این پرداخت‌ها نیز در قالب تفاهم نامه با نهاد‌های حمایتی منجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و ورزش و جوانان صورت پذیرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار