فاطمی گفت: فرهنگ سازی برای حفظ مواریث فرهنگی، با مشارکت گروه‌های مرجع و به کار بردن ظرافت‌های هنری ماندگار‌تر و اثر بخش‌تر است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با تبریک عید مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: هنر الهام بخش، رهایی آفرین، مظهر تلاش و کوشش مستمر انسان برای رسیدن به قله‌های آزادی، عدالت، کرامت، معنویت، مهربانی، نشاط و بالندگی است.

او با بیان اینکه کارِهنرمند، کار مقدسی است چراکه خدای متعال اولین هنرمند هستی است، افزود: پیامبران و انسان‌های بزرگ نیز هنرمند بودند، زیرا تابلویی از زیبایی انسان را در برابر انسان‌ها قرار دادند و آگاهی و بیداری ایجاد کردند.

استاندار یزد ادامه داد: بی تردید هنر، آنگاه ماندگار می‌شود که شور و شعور را در هم آمیزد و در عمق جان اثر کند؛ کاری که پیامبران به ویژه حضرت محمد (ص) کردند.

او با ابراز خردسندی نسبت به میزبانی استان یزد و شهر میراث جهانی یزد از اولین دوره جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: امیدوارم رویداد‌هایی از این دست تدوام یابد چراکه فرهنگ سازی برای حفظ مواریث فرهنگی؛ با مشارکت گروه‌های مرجعی همچون هنرمندان و به کار بردن ظرافت‌های هنری سهل تر، شیرن تر، ماندگار‌تر و اثر بخش‌تر است.

فاطمی اضافه کرد: تردید ندارم چنانچه ما مسئولین فرصتی مناسب برای هنرمندان این سرزمین فراهم کنیم گوهر هنر فاخر ایرانی، مثل همیشه در تمام عرصه‌های جهانی خواهد درخشید و نقش تاریخی و تمدنی خود را در کمال همبستگی انسان‌ها ایفا خواهد نمود.

استاندار یزد در پایان از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و حمایت وزیر میراث فرهنگی و قائم ایشان، مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیئت داوران تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.