سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: رویکرد علمی کشور پژوهش کاربردی و پاسخگوست که نتایج را به دانش فنی و سپس محصول یا خدمت سلامت‌محور تبدیل کند.

حمیدرضا بنفشه، سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشور در کاشان، با بیان اینکه اکوسیستم فناوری با ایجاد مراکز نوآوری در حال تکمیل است اظهار کرد: مراکز نوآوری نسبت به مرکز رشد، دایره عام‌تری از مخاطبان را در بر می‌گیرد و هدف آن جذب ایده از جامعه دانشجویی است تا بر اساس ظرفیت ایده، با شتابدهی، به استارتاپ و در نهایت به محصول تبدیل شود.


او تصریح کرد: آیین‌نامه شتاب دهنده تخصصی سلامت تدوین شده و هدف آن، پرورش مربی یا ارائه خدمات علمی و دانشی به یک فرد در حوزه استارتاپ و کسب و کار (منتورشیپ) است تا دوره پیش شتابدهی برای ایده‌ها اتفاق بیفتد و به دانش فنی و تجاری سازی تبدیل شود.


سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تشکیل مرکز نوآوری، پروش مربی و تصویب قانون، شروع کار است و برای حرکت به سمت چنین اهدافی باید دانشجویان را آموزش داد و برای حرکت در این مسیر تربیت کرد.


بنفشه با اشاره به برگزاری هفتمین "فن بازار ملی ایران" گفت: در این رویداد علمی ۲۰ تیم دانشجویی به ارائه بوم کسب و کار پرداختند و بعد از داوری و معرفی ایده‌های برتر، پیگیری برای اجرایی شدن آن نیز شده است.

او افزود: بخش دانشجویی جشنواره رازی، به عنوان بزرگترین جشنواره سلامت کشور پر رنگتر بوده و آثار دانشجویان به‌صورت مستقل داوری شد.


مسئول کمیته تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: دانشگاهی که فعالیت خود را به موضوعات آموزشی محدود می‌کند، می‌تواند به مدفن ذهن‌های فعال استعداد درخشان تبدیل شود و آن‌ها را محتاط تربیت کند.
نیما رضایی اظهارکرد: فناوری، خلاء موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و پرداختن به این موضوع نیازمند توجه و همت ویژه است و حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، ضرورت است.


او افزود: موضوع فناوری بیش از پیش مورد توجه سیاستگذاران قرار گرفته است و در گام اول کلمه فناوری به‌عنوان کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دانشگاه‌ها اضافه شده است تا کمیته‌ها نگاه فناورانه داشته باشند و مهارت‌ها ارتقا یافته و استعداد‌های بالقوه شکوفا شوند.


گردهمایی شورای سیاستگذاری کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی کشور به همراه تور و مدرسه فناوری به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.