رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای بهمن‌ماه تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد در استان جمع آوری و معدوم شده است.

ستایش دریکوند با بیان اینکه بازرسی شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان لرستان در حال انجام است اظهار کرد: این بازرسی‌ها با محوریت گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و واحد‌های بهداشت محیط شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه استان با حضور ۱۴ تیم بازرسی استانی و شهرستانی متشکل از کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: به صورت مستمر بازرسی از رستورانها، کبابی‌ها، اغذیه فروشی‌ها، کارگاه‌های شیرسنی پزی، هتل ها، مهمانپذیر‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و مراکز اماکن بین راهی نیز در حال انجام است.

دریکوند عنوان کرد: در این بازرسی‌ها بر رعایت کامل بهداشت فردی و نظافت عمومی، بهداشت ابزار و تجهیزات و همینطور رعایت بهداشت مواد غذایی تاکید می‌شود تا بتوانیم با برنامه ریزی‌هایی که در این راستا صورت گرفته قبل از رسیدن تعطیلات نوروزی وضعیت بهداشتی مراکز و اماکن رو ارتقا دهیم.
رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تاکنون در این راستا بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد جمع آوری شده است و واحد‌های دارای تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار داشت:سامانه رسیدگی به تخلفات بهداشتی با شماره تماس ۱۹۰ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ثبت شکایات شهروندان است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.