براساس نظرسنجی موسسه کران ۹۰ درصد سیاهپوستان در فرانسه قربانی تبعیض نژادی در این کشور هستند.

شرکت کنندگان سیاه پوست فرانسوی در این نظرسنجی گفتند: در فضا‌های عمومی (خیابان یا حمل و نقل عمومی) است که این تبعیض بیشتر احساس می‌شود. در بازه زمانی یک ساله در فرانسه، هفت نفر از هر ده نفر گفتند که با رفتار‌های توهین آمیز یا تحقیرآمیز مواجه شده اند و معتقدند که این موضوع به رنگ پوست آن‌ها مربوط می‌شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس انفو،  براساس این نظرسنجی از هر ده سیاهپوست در سرزمین اصلی فرانسه ۹ نفر گفتند در زندگی روزمره قربانی تبعیض نژادی هستند. دو سوم از پاسخ دهندگان همچنین می‌گویند که رنگ پوست آن‌ها مانع از یافتن شغل شده است.

آرمل یک سیاهپوست گفت: وقتی مسیرم را می‌پرسم، می‌دانم که به دلیل سیاهپوست بودنم مورد قضاوت قرار می‌گیرم. مردم تعجب می‌کنند که آیا قصد بدی دارم یا نه. آن‌ها حتی متوجه نمی‌شوند و من آن را در چشمانشان می‌بینم. آن‌ها پر از تعصب هستند.

 نولی که در یک مهد کودک کار می‌کند، گفت: شما این احساس را ایجاد کرده اید که هوش کمتری دارید. پدر و مادر پیچیده‌ای وجود دارند. به محض اینکه پوست سیاهی دارید، برای مدیریت فرزندانشان زیاد به شما اعتماد نمی‌کنند. آن‌ها این را نمی‌گویند، اما ما آن را احساس می‌کنیم. اگر همکاران سفید پوستی وجود داشته باشند، با ما به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.

بر اساس این نظرسنجی سیاهپوستان همیشه دو برابر بیشتر از کل جمعیت فرانسه توسط پلیس چک می‌شوند و یک سوم یعنی ۳۱ درصد فرانسوی‌ها می‌گویند که اگر فرزندشان با یک سیاهپوست دوست شوند واکنش بد نشان می‌دهند. ۴۶ درصد فرانسوی‌ها نیز با ازدواج با سیاهپوستان اصالتا آفریقای شمالی مخالفند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار