۱۶۵ روستای اصفهان همچنان در محاصره برف

دو روز پس از پایان بارش‌ها ۱۶۵ روستای استان اصفهان همچنان در محاصره برف و شبکه برق و مخابرات ۶۰ روستا قطع است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه راه دسترسی به حدود ۶۰ روستا در پشتکوه دوم فریدونشهر مسدود است افزود: روز گذشته بالگرد هوایی شینوک از پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اصفهان، در سه سورتی پرواز ۱۰ تن مواد غذایی، جیره امدادی و خوراک دام را به ۷ روستای پشتکوه فریدونشهر، منتقل کرد.

او اظهار کرد: بیشتر خانه‌های روستایی فرسوده است و بالگرد نمی‌توانست فرود آید به همین دلیل مجبور شد این اقلام را در ارتفاع مشخصی رها کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ارتفاع برف در فریدونشهر را ۳/۵ تا ۴ متر اعلام و اضافه کرد: همزمان ۳ بولدوزر در حال بازگشایی راه‌ها هستند و مقرر شد نیروی زمینی سپاه و سپاه صاحب‌الزمان نیز ماشین‌آلاتی ارسال و در بازگشایی مسیر ۱۵۰ کیلومتری کمک کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه برق و مخابرات در ۲ روستای کمران و وزوه فریدونشهر قطع است، افزود: در شهر برف انبار و فریدونشهر برف در معابر و خیابان‌ها انباشت شده که شهرداری‌ در حال پاکسازی است.

۱۶۵ روستای اصفهان همچنان در محاصره برف

او در مورد وضع سمیرم هم گفت: این شهرستان با ثبت ۱۶۰ میلی‌متر بارش بیشترین میزان بارش را در استان داشته و تا حدود ۳ متر برف در بعضی از مناطق سمیرم به زمین نشسته است.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: راه‌های بیش از ۶۰ روستا در سمیرم قطع و بیش از ۷۰ تیر برق سقوط کرده اما جاده اصلی سمیرم-شهرضا به کمک نیروهای ارتش و سپاه باز شده است.
شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: البته در کمربندی سمیرم محدودیت تردد اعمال می‌شود و هنوز بازگشایی نشده است؛ محور بویین میاندشت_خوانسار نیز همچنان مسدود است.


او با بیان اینکه آب در زیرگذرهای شهرضا و دهاقان در حال تخلیه است، گفت: در بزرگراه خلیج فارس ۴ تیم در حال تخلیه آب هستند؛ همچنین ورودی بهارستان هم همچنان آب وجود دارد و تیم‌ها در حال تخلیه هستند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کمک‌رسانی اصفهان به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از پایگاه پشتیبانی هوانیروز اصفهان ۲ بالگرد، بولدوزر و لودر از نیروی زمینی سپاه لشکر ۸ نجف و نیز چند دستگاه کمرشکن و بلدوز روز گذشته به چهارمحال و بختیاری اعزام شد.

شیشه‌فروش یادآور شد: در ۲۵ سال گذشته چنین سامانه پر بارشی را نداشتیم و ۱۰۰ میلی‌متر باران در اصفهان بارید و بیشترین بارش در غرب و جنوب استان ثبت شده است.

برچسب ها: برف ، آبگرفتگی ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
شهرستانهای غرب استان نیازمند تجهیزات برف روبی و برف‌خور و ماشین آلات سنگین و تجهیزات و اقلام زیستی و امداد و نجات هستند و مسولان و نمایندگان استان باید بیشتر بفکر شهرستانهای غربی و جنوبی استان باشند
آخرین اخبار