دبیر اجرایی رویداد اتم گفت: از میان ۳۴ اتم شناسایی شده در استان فارس سه اتم به مرحله کشوری راه یافتند.

حسین کشتکار گفت: رویداد اتم، رویداد الگو‌ها و تجربه‌های موفق با رویکرد مردمی برای حل مسائل در عرصه‌های گوناگون سلامت و پزشکی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر اجرایی رویداد ملی اتم ادامه داد: اتم‌های شناسایی شده به واسطه شناخت از مسائل و با اقدام عملی توانسته اند که باری از دوش انقلاب اسلامی و مردم بردارند.

او با اشاره به اینکه فارس هشتمین استانی است که میزبان رویداد اتم بود، گفت: در استان فارس ۳۴ اتم ثبت نام کردند که با پالایش‌های صورت گرفته از سوی دبیرخانه رویداد، ۱۲ اتم به ارائه تجربیات و فعالیت‌های خود در حضور مردم و داوران پرداختند و سه اتم به انتخاب داوران بومی استان فارس انتخاب شد و به مرحله کشوری راه یافتند.

او در مورد حل مسئله اتم‌ها توضیح داد: محدوده جغرافیایی حل مسئله اهمیت ندارد و ممکن است حل مسئله در یک محله باشد یا ممکن است موضوع استانی و کشوری باشد و اهمیت فعالیت و خود حل مسئله با رویکرد حل مسئله و اقدام عملیاتی و مردمی است.

کشتکار، پیرامون هدف رویداد ملی اتم عنوان کرد: هدف اتم شناسایی ایده ها، افراد ایده پرداز و توانمند، تکثیر ایده‌ها و الگو گرفتن از ایده‌ها برای سایر مناطق است.

او همچنین اضافه کرد: اقدامات و فعالیت‌های اتم‌ها تجربه نگاری شده و در صورت لزوم حمایت‌هایی از آن صورت خواهد گرفت.

به گفته کشتکار، رویداد ملی اتم به همت ستاد پیشرفت منطقه‌ای ذیل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و با حمایت وزارت ورزش و جوانان در استان‌های کشور برگزار می‌شود.

گفتنی است علی‌رغم مشارکت برخی از سازمان و ارگان‌های استانی و شهری شیراز، اما هیچ مسئولی در این برنامه حضور نداشت که این موضوع گلایه برخی از شرکت کنندگان و داوران را نیز در پی داشت، برنامه‌ای که می‌تواند در سطوح مختلف برنامه ریزی و اجرا کمک حال مدیران و مسئولان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار