فواد حسین: مذاکرات رفع تحریم‌های ایران متوقف نشده است

وزیر خارجه عراق اعلام کرد در دیدار با رابرت مالی درباره توافق رفع تحریم‌های ایران تبادل نظر شده است.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با شبکه روداو به توضیح درباره دیدار اخیرش با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پرداخت و گفت: دیدار ما درباره روابط ایران و عراق نبود. رابرت مالی به عنوان یک دوست به دیدن من آممد و می‌خواست نظر من را در مورد منطقه بداند. قبل از آن وزیر امور خارجه ایران با من تماس گرفت.

وزیر امور خارجه روز شنبه ۱۱ فوریه در محل اقامت خود در واشنگتن میزبان رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی بود.

وزیر خارجه عراق در ادامه به مطرح شدن موضوع توافق رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که مسئول پرونده مذاکرات با ایران به دیدار من می‌آید و وزیر خارجه ایران با من تماس می‌گیرد، بی‌شک ما در حال تبادل نظر هستیم. در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران تبادل نظر کردیم.

این مقام عراق تاکید کرد «مذاکرات کنونی ادامه دارد و متوقف نشده است.»

فواد حسین با اشاره با روابط تجاری گسترده ایران و عراق گفت: تبادل تجاری ما به حدود ۱۳ میلیارد دلار می‌رسد؛ به‌جز گاز و برق. این مبلغ به ۱۷ یا ۱۸ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت اگر ما راوبط تجاری در زمینه گاز و برق را در نظر بگیریم. روابط تجاری فعلی ما با ایران ادامه خواهد یافت.

این مقام عراقی ارسال دلار از عراق به ایران را نیز رد کرد.

وزیر خارجه عراق دیروز نیز در مصاحبه با شبکه الشرق با اشاره به روابط خوب کشورش با ایران و آمریکا تاکید کرد که تنش میان دو کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
جناب برادر فواد حسین وزیر محترم خارجه کشور برادر و همسایه عراق. احتراما معروض می دارد که : روز 16 آبان 1358 امام خمینی(ره) با انتشار پیامی تصریح کردند: هیچیک از مقامات مسئول کشور حق ندارد با آمریکاییها مذاکره کند. این اعلام بدون بسم الله الرحمن الرحیم و آنی صادر شده. امریکایی ها مادر تحریم ها را در حق ملت ایران روا داشته و بی شرمانه به اینگونه تشبثات محکوم به موت ادامه میدهند. امریکا بجز باجگیری و کسب امتیازات مفت از ایران چیزی در رفتارش دیده نمی شود. ضمنا امریکا با پاره کردن و در سطل آشغال انداختن برجام هرگز جزو برجام برشمرده نخواهد شد. اشداء علی الکفار و رحماء بینهم روش ما با امریکای خون آشام است. و صلی الله علی الخاتم النیین(ص) و آله الاطهار.
آخرین اخبار