امدادگران چهارمحال و بختیاری به پنج هزار و ۹۳۲ حادثه‌دیده ناشی از بارش های اخیر امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف از روز ۲۳بهمن‌ماه تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر استان به پنج هزار و ۹۳۲ نفر حادثه دیده امدادرسانی کرده اند.

 مسعود مثنوی افزود: از ابتدای بارش‌ها در استان ۴۴ حادثه شامل ۲۵ حادثه برف و کولاک، چهارحادثه جاده‌ای، ۱۰ حادثه ریزش آوار و ۱۱ مورد سیل و آب گرفتگی و یک مورد حادثه کوهستان توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد.

وی اظهار داشت: در ساعات اولیه بارش برف سنگین، کولاک و مه شدید، امکان امداد هوایی وجود نداشت و به صورت زمینی به رهاسازی خودروها، امدادرسانی به مسافران در راه مانده و انتقال۹ مادر باردار به مراکز درمانی اقدام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۵۵ تیم عملیاتی با حضور ۵۵۸ امدادگر و نجاتگر و ۵۱ دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: در این مدت ۲۱۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۱۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مثنوی افزود: طی ۲ مرحله پرواز ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۸۴۰تخته پتو، ۱۰۷ تخته موکت، ۹۲۶ کیلو نایلون، ۶۶۰بسته مواد غذایی یک ماهه، یکهزار قرص نان، ۲۰۰ کیلو گرم خرما به مناطق تحت تاثیر بارندگی برف ارسال وتوزیع شد.

مثنوی گفت: در طرح زمستانه جمعیت هلال احمر۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی و حضور ۸۳۵ امدادگر و نجات‌گر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده خدمات رسانی به مردم و حادثه دیدگان استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار