معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روان‌سازی در حوزه صادرات و واردات استان که از مهمترین ظرفیت‌های آن تجارت بین‌الملل است، با تمامی توان اجرایی شود.

جواد کرمی در جلسه شورای استاندارد آذربایجان غربی افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف برای انجام دادن خدمات بیشتر به مردم و به نفع توسعه استان استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به رعایت شاخص‌های استاندارد در همه بخش‌ها اضافه کرد: استانداردسازی در جایی که مرتبط با جان و امنیت مردم است، باید با سخت‌گیری انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در کنار توجه ویژه به حوزه استانداردسازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی در حوزه‌های زیرمجموعه و بازرسی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

کرمی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه آنها که در پایانه‌های مرزی استان حضور دارند و در جریان صادرات و تجارت مرزی ناظر هستند، باید فرآیندها را طوری روان سازی کنند که توسعه آذربایجان غربی محقق شود و در این مسیر از هر اقدام بازدارنده در توسعه صادرات استان پرهیز کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین رعایت استاندارد و کنترل دقیق مؤلفه‌های آن در همه مسائل به خصوص آنجا که با جان انسان‌ها سروکار دارد را لازم الاجرا دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی باید با تعامل بیش از پیش با یکدیگر، با مجموعه استاندارد همکاری کنند و اداره کل استاندارد نیز با شفاف سازی اقدامات نظارتی خود را اطلاع رسانی کند.

موسی پور مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به زلزله خوی و آسیب وارده به بناهای نوساز توجه ویژه بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها تاکید کرد.

وی تجهیز آزمایشگاه مشتقات نفتی استان را یکی از ضروریات کاری استاندارد برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم برای راه اندازی آزمایشگاه‌های خود زمان پاسخ دادن به استعلام‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.