مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان از فراهم شدن ۵۰۶ فقره تسهیلات ویژه مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

قدیمی گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند بدون مراجعه به بانک و تضامین از این تسهیلات بهره ببرند.

او با بیان اینکه ۵۸ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گلستان در حال فعالیت است، افزود: در استان گلستان ۷۴ هزار نفر عضو بیمه این صندوق هستند و ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای برقراری عدالت اجتماعی و پوشش بیمه تشکیل شده است.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گلستان در گفتگو با رادیو گلستان گفت: جامعه هدف این صندوق تمام افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال کشاورز، روستایی و عشایر استان ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارگران فصلی، رانندگان حمل بار بین شهری، مشاغل خانگی و افرادی که در حوزه کشاورزی و دامپروری کار می‌کنند را شامل می‌شود.

قدیمی ادامه داد: افرادی که متقاضی عضویت در این صندوق هستند در ۸ سطح درامدی می‌توانند از مبلغ ۵۰ هزار تومان تا ۱۳۳ هزار تومان را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

او افزود: بانوان خانه دار و تمام افراد زیرمجموعه یک فرد بیمه شده خود به تنهایی می‌توانند به عضویت این صندوق در بیایند و از خدمات بازنشستگی و از کارافتادگی آن بهره‌مند شوند.

قدیمی ادامه داد: برای بهره مندی از حقوق بازنشستگی این صندوق حداقل ۱۵ سال بیمه و ۶۵ سال سن در نظر گرفته می‌شود و میزان حقوق بازنشستگی هم طبق مصوبه شورای عالی رفاه تعیین می‌شود.

او گفت: افراد با سطح درآمدی ۸ و پرداخت ماهانه ۱۳۳ هزار تومان مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معادل نصف حقوق اداره کار مستمری دریافت می‌کنند.

قدیمی افزود: افراد می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را از این صندوق به سایر بیمه‌ها و یا از سایر بیمه‌ها به این صندوق منتقل کنند.

قدیمی گفت: بحث بیمه تکمیلی درمان در سه استان کشور به صورت پایلوت آغاز شده است و سال آینده در استان گلستان هم برای بیمه شدگان اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.