گروهی از شاهدان عینی اعلام کردند که در جریان تحقیقات درباره رئیس‌جمهور پیشین این کشور، دروغ گفتند.

گروهی از افراد هیئت ژوری از ایالت جورجیای آمریکا اعلام کردند که درجریان برگزاری دادگاه برای رسیدگی به فسادهای ترامپ، احتمالا یک یا چند شاهد عینی درباره دروغ گفته‌اند.

به گزارش رویترز، شاهدان عینی زمانیکه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین، درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا سوال شد، دروغ گفته‌اند و هیئت منصفه دادگاه هم همین مسئله را تایید کرد.

آن‌ها همچنین گفتند که برخلاف ادعا‌های ترامپ، فریبکاری بسیار گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام نشده است. این دادگاه بار دیگر حضور یک بازرس کیفری را تحت مطالعه قرار داده  است.

بخشی از گزارش این دادگاه به احتمال مداخله ترامپ و اعضای او در انتخابات ۲۰۲۰ اختصاص داده شده است، و در همین بخش ادعا‌های ترامپ در باره تقلب در انتخابات رد شده است.

گفتنی است ترامپ و برخی از اعضای تیمش با مقام‌های کیفری در ایالت جورجیا رایزنی کردند تا پیروزی جو بایدن در این انتخابات را لغو اعلام کنند. اما گزارشی درباره اینکه این افراد خلاف قانون اقدام کردند گزارش نشده است.

به تازگی دفتر دادستان کل نیویورک با ارسال نامه‌ای به آرتور انگورون قاضی دیوان عالی ایالات متحده آمریکا خواستار آن شد تا علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور، فرزندان و شرکت او به علت انکار اظهارات و مطالب قبلی خود، مجازات‌هایی به اجرا گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار