سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل از شناسایی و دستگیری باند سارقان مغازه با ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامعلی جهانتیغ  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از مغازه‌های سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل افزود: با انجام اقدامات فنی و بررسی صحنه وقوع سرقت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی موجود مشخص شد سه نفر از سارقان سابقه‌دار و یک مالخربا تشکیل باند چهار نفره اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌کنند.

وی ادامه داد: با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند و با هماهنگی مقام قضائی، ماموران پلیس شهرستان زابل در دو عملیات مختلف، اعضای باند سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جهانتیغ بیان کرد: متهمان که توجیهی برای اقدامات خود نداشتند پس از انتقال به مقر پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و به ۱۴ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان زابل اقرار کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شده مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل هشت دستگاه تلفن همراه، ۷۰۰ عدد سیم کارت استفاده نشده شرکت ایرانسل، یک دستگاه افشانه دفاع شخصی، یک دستگاه دیجیتال، یک دستگاه آب سرد کن، یک عدد اسلحه پلاستیکی مورد استفاده در سرقت، یک دستگاه اسپیکر با متعلقات، یک دستگاه هارد رایانه و مقادیر زیادی اقلام سرقتی دیگر کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به ارزش چهار میلیارد ریالی اموال مسروقه در ارزیابی کارشناسان پلیس، اظهار داشت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

جهانتیغ با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر مغازه‌داران به هشدار‌های پلیس و ضرورت استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، به منظور پیشگیری از وقوع سرقت افزود: عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل نوین کنترلی، در بیشتر موارد از عواملی است که بستر ساز وقوع سرقت از مغازه‌ها و دیگر اماکن بوده و به همین منظور لازم است تا افراد همواره علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و با توجه به نکات ایمنی از بروز چنین جرائمی پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار