مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: کل مساحت بافت فرسوده استان ۳ هزار و ۳۱۰ هکتار است که از این میزان ۴۱۷ هکتار در ارومیه قرار دارد.

محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اینکه ۴.۲ درصد کل محدوده ارومیه در داخل بافت فرسوده قرار دارد، گفت: ۱۵. ۱۱ درصد از محدوه شهری استان در داخل محدوده بافت فرسوده است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی توسط راه و شهرسازی استان در راستای حمایت از ساخت و ساز‌های مردمی و نوسازی بافت‌های فرسوده در سالجاری نیز افزود: امسال ۳۱۶ واحد در قالب ۱۵۸ فقره پروژه برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است.

حمزه لو ادامه داد: از ۳۱۶ واحد معرفی شده به بانک‌های عامل ۲۳۷ واحد در قالب ۸۹ پروژه، تسهیلاتی به میزان ۶۹۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال عقد قرارداد و پرداخت شده است.

حمزه‌لو گفت: امسال همچنین با هدف ساماندهی محدوده باز آفرینی شهری ۷۵۰ تن قیر به ارزش ۷۰ میلیارد ریال برای آسفالت معابر آذربایجان‌غربی توزیع شد.

مدیر کل راه و شهر‌سازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: قیر تخصیصی برای بهسازی و آسفالت معابر سکونتگاه‌های غیر رسمی استان از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.