مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طرح آنتنی فردوس به طرح اتصال بشرویه - سرایان - فردوس به ریل سراسری در قانون بودجه تبدیل شده است.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مورد طرح آنتنی فردوس گفت: در کمیسیون ۲۱۵ که دارای مجوز است ، اجرای طرح به طول ۷۵ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۵۵ میلیارد ریال در قالب ۱۵ درصد از منابع عمومی و ۸۵ درصد از محل سایر منابع با مشارکت بخش خصوصی است.

او افزود: دولت سهم ۱۵ درصد خود را هزینه کرده و باید بخش خصوصی در ادامه ورود پیدا می‌کرد و سوال این است که چرا در همان موقع یعنی سال ۹۵ این مسائل به مردم گفته نشده و شما الان چرا از من مطالبه می‌کنید؟

داعی با تأکید بر اینکه ما رک و شفاف با مردم صحبت می‌کنیم، عنوان کرد: علاوه بر این یک موضوع دیگر هم مطرح است که باید کل منطقه از این طرح بهره‌مند شوند و ما هم با این موضوع موافقیم که با پیگیری‌های نماینده طبس، بشرویه، سرایان و فردوس در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ عنوان طرح از آنتنی فردوس به اتصال بشرویه - سرایان - فردوس به ریل سراسری تبدیل شده است.

او اظهار کرد: چون عنوان طرح تغییر پیدا کرده و طول ریل از ۷۵ به ۱۴۵ کیلومتر تغییر کرده باید مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را دوباره اخذ کند که کمیسیون ماده ۲۳ هم در شرایط فعلی کشور اولویت را به کریدور‌های اصلی داده و در هیچ استانی به آنتنی‌ها اعتباری نمی‌دهند.

او بیان کرد: با این وجود پیگیری‌های زیادی انجام گرفته و به این نتیجه رسیدیم که با کمک شرکت ساخت از بین ۶ قطعه‌ای که وجود داشت، یک قطعه مشترک پیدا کنیم که در قالب ۱۵ کیلومتر مشخص و قرار شد پیمانکار فعلا روی ۱۵ کیلومتر زوم کند تا کمیسیون ماده ۲۳ اخذ شود و بیت المال هم هدر نرود.

داعی افزود: همچنین مقرر شد همه مسئولین تلاش کنند تا اعتباری به طرح تخصیص یابد و فعال بماند که تاکنون فقط ۵ میلیارد تومان گذاشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.