آتش سوزی گسترده در بخش‌هایی از شیلی که تاکنون ۲۴ کشته بر جا گذاشته است، به تدریج در حال مهار شدن است.

آتش نشانانی به تلاش برای مهار ده‌ها مورد آتش سوزی در شیلی ادامه می‌دهند که یکی از شدیدترین بلایای طبیعی در این کشور پس از سال‌ها محسوب می‌شود.

براساس گزارش ویون، مقامات مربوط به تازگی اعلام کردند آتش به تدریج در حال مهار شدن است. این در حالی است که تاکنون دست کم ۲۴ تن کشته و حدود دو هزار نفر زخمی شده اند. همچنین بیش از صد‌ها خانه خسارت دیده است.

این آتش سوزی‌ها بیش از یک میلیون جریب از جنگل‌های مناطق بایو بایو، لارو کانیا، نیوبله، و مالِی را که در مجموع معادل منطقه‌ای به مساحت پورتو ریکو است، از بین برده است. از سوم فوریه دست کم ۳۱۲ مورد آتش سوزی در کشور بروز کرده است که به طور مستمر ادامه داشته اند و در حال حاضر برای مهار ۹۸ مورد آن‌ها تلاش می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی جنگلداری اعلام کرده است آتش در حال حاضر در مزارع و جنگل‌ها دیده می‌شود و مناطق مسکونی کمتر در معرض آتش قرار گرفته اند. رئیس اداره جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌ها نیز گفت در روز‌های نخست بحران روزانه حدود ۸۰ مورد هشدار وضعیت اضطراری دریافت می‌شد، اما در حال حاضر به سه مورد در روز کاهش یافته است.

هر چند پیش بینی می‌شود تغییر شرایط آب و هوایی موجب بهبود اوضاع شود. سازمان هواشناسی شیلی اعلام کرد دمای هوا در مناطق مرکزی کشور ممکن است به ۲۷ تا ۲۹ درجه سانتیگراد کاهش یابد. سه شنبه ۱۸ نیروی جدید از فرانسه، آرژانتین، اسپانیا، مکزیک و آمریکا برای کمک به دیگر آتش نشان‌های خارجی در مهار آتش سوزی‌های باقی مانده، وارد شیلی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار