فرماندار بویراحمد گفت:مردم از جاده پاتاوه - دهدشت به هیچ وجه تردد نکنند، زیرا هر لحظه امکان ریزش سنگ و رانش وجود دارد.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه رانش زمین در این منطقه خیلی خطرناک است و هر لحظه نیز خطر یک رانش بزرگ احساس می‌شود گفت: چون رانش قابل پیش‌بینی نیست و بارش نیز شدید است لذا به جد توصیه می‌شود از این مسیر عبور و مرور نشود.

شهرام مهدوی مطلق افزود: محور پاتاوه به دهدشت روز سه شنبه به خاطر ریزش سنگ به طور کامل بسته شده بود.

مهدوی مطلق عنوان کرد: روز گذشته بخشی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت که در اثر بارندگی های اخیر دچار ریزش و بسته شده بود با تلاش نیروهای راهداری ریزش های صورت گرفته جمع آوری و تردد در این مسیر انجام شد.

جاده ۱۳۶ کیلومتری و ملی پاتاوه به دهدشت هم اکنون افتتاح غیر رسمی شده و محل تردد مردم استان است.۲ کیلومتر آن در لوداب باقی مانده که تا خردادماه اتمام و تونل پایانی آن تا پایان سال تکمیل می شود.

او گفت: برای بازگشایی معابر و کانال های هدایت سیلاب روستاهای شهرک ولایت، کهوا و استفاده از ظرفیت دهیاری ها نسبت به رفع مشکلات برخی دیگر از روستاها نیز دستورات لازم صادر شده است.

در بارندگی های سامانه بارشی اخیر، حدود ۴۰۰ مورد ریزش سنگ در سطح راه های استان گزارش شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی بارندگی در کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد و میزان بارش در برخی مناطق این استان از مرز ۲۵۰میلی متر گذشت.

سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در استان فعال شد و پس از ورود سامانه بارشی به استان ،هواشناسی تا روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که به دلیل تقویت سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا امروز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در استان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.