استاندار همدان گفت: در این استان هزار و ۸۵۳ واحد نانوایی فعال است و نان به هیچ عنوان گران نخواهد شد.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: برای نوسازی ماشین‌آلات کارخانه‌های آرد همدان تسهیلاتی در نظر گرفته شده که به نظر می‌رسد ۳۰ درصد این کارخانه‌ها نیاز به این تسهیلات برای نوسازی دارند.

او با بیان اینکه افزایش قیمتی در نان اتفاق نخواهد افتاد، گفت: برای اینکه کیفیت نان را بالا ببریم سهیمه آرد کارخانه‌ها را متناسب با تجهیزات و به روز بودن آن‌ها در نظر می‌گیریم.

استاندار همدان خواستار کنترل و نظارت بیشتر از طرف علوم پزشکی بر نحوه رعایت موارد بهداشتی واحد‌های تولید نان در استان شد و تصریح کرد:نانوایی‌هایی که بهداشت را رعایت کنند بسته و با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

قاسمی فرزاد ساعت شروع به کار نانوایی‌ها را ۶ صبح اعلام کرد و تاکید کرد: بیش از ۸ نانوایی در همدان شبانه روزی هستند به طوری که در شش ماه نخست سال تا ساعت ۱۰ شب و شش ماهه دوم تا ۹ شب فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه استفاده از آرد متناسب در پخت نان در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد افزود: در راستای حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از تضییع حقوق ایشان و تلاش سازمانی در مسیر استفاده عامه از نان باکیفیت‌تر، این طرح با جدیت در مرکز استان در حال انجام است.

استاندار همدان با تاکید بر ضرورت بازرسی و نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی ذی‌ربط و همکاری اتحادیه نانوایان افزود: هر گونه افزایش قیمت نان مبنای قانونی ندارد و قطعا با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

قاسمی فرزاد با تاکید بر ضرورت بازرسی‌های بهداشتی در سطح خبازی‌ها گفت: چرخه بازدید بهداشتی باید از سیلوی ذخایر گندم، کارخانجات آرد و خبازی‌ها به صورت مستمر و زنجیره‌ای با شدت بیشتر استمرار پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار