نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی دبیرستان‌های دانشگاه زابل به بهانه استقرار کلاس‌های درس دانشجویان دانشگاه فرهنگیان صحت ندارد.

حبیب الله دهمرده در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر تبدیل شدن و تعطیلی سایت قدیمی دانشگاه ملی و دبیرستان‌های دانشگاه زابل به دانشگاه فرهنگیان در منطقه سیستان، اظهارداشت: سال ۹۸ تفاهم‌نامه‌ای با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان شرق کشور در منطقه سیستان انجام و از همان ابتدا مراحل ساخت این دانشگاه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه احداث ساختمان جهت تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان زمان بر است، ادامه داد: برای ترم بهمن ماه حدود ۷۰۰ دانشجوی پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان زابل به صورت موقت نسبت به تحصیل در کلاس‌ها و ساختمان‌های بلا استفاده آموزشی و با قید دریافت اجاره بها در حال تحصیل هستند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی افراد متاسفانه با عنوان کردن تعطیلی دبیرستان دانشگاه و پردیس قدیم دانشگاهی سیستان اهداف دیگری را دنبال می‌کنند که از جمله آن عدم توسعه سیستان است.

وی با بیان اینکه از جمله افتخاراتم ایجاد دبیرستان دانشگاه و پردیس‌های دانشگاهی در منطقه سیستان به منظور تعالی و پیشرفت جوانان این منطقه بوده است، گفت: چگونه می‌شود مراکزی که برای احداث آن زحمات بسیاری کشیده شده را تعطیل کنیم.

دهمرده تصریح کرد: دانشگاه زابل در بدو تأسیس ابتدا یک دبیرستان و بعد از مدتی دانشکده بود و کلاس‌های درس آن در مکان‌های استیجاری برگزار می‌شد و بعد از ۱۰ سال تبدیل به یک دانشگاه و دارای پردیس دانشگاهی شد.

وی ادامه داد: آموزشکده فنی خواهران زابل یکی دیگر از مصادیق این موضوع است که ساختمان آموزشی تهیه و افراد در حال کارآموزی هستند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه سیستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این سوال که آیا دانشگاه فرهنگیان زابل را می‌خواهیم یا خیر؟ اظهارداشت: زحمات بسیار زیادی برای ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان کشیده شده و مردم باید بدانند افرادی به دلیل منافعی که دارند نمی‌خواهند این دانشگاه جامع در زابل ایجاد شود و همچنان به دانشگاه فرهنگیان مرکز استان وابسته باشد که این یک خطای راهبردی و ظلم به فرزندان محروم سیستان است.

وی تصریح کرد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری جهت تعالی حوزه آموزش بوده و این موضوع در منطقه سیستان باعث توسعه و رونق این منطقه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.