رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از راه‌اندازی ۵۰۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی خبر داد.

شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در حاشیه افتتاح دفتر نظام مهندسی کشاورزی کاشان از راه‌اندازی ۵۰۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی با رویکرد خدمات رسانی به روستاییان و کشاورزان خبر داد و افزود: این مراکز با رویکرد کارآفرینی، دانش تولیدی شرکت‌های دانش بنیان را معرفی و به روستاییان و کشاورزان ارائه می‌کنند.


او با تأکید بر اینکه برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نفع آن به کشاورز و کشاورزی برسد، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مهارت محوری و نزدیکی علم و فن با تجربه از جهت گیری‌های سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به فعالیت ۶۵۰ مرکز توان افزایی و مهارت آموزی کشاورزی در کشور، گفت: با اجرای طرح نظام اجرایی سهم‌بری دانش از تولید در کشاورزی (سدات)، می‌توانیم پیوندی پایدار بین مهندسان کشاورزی و دست اندرکاران تولید و کشاورزان ایجاد کنیم.


رمضان نژاد ایجاد مرکز خدمات کشاورزی در هر دهستان را از برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیان و اضافه کرد: نظام‌مندسازی فعالیت‌های کشاورزی به منظور توسعه پایدار، دانش گستری مستمر در محیط کشاورزی، فناوری محور کردن نظام‌های تولید و بازار کشاورزی کشور، افزایش جذب سرمایه‌های مردمی از برنامه‌های مهم این سازمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.