منابع الجزایری از تصمیم اتحادیه آفریقا برای لغو عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در نشست آتی این اتحادیه خبر می‌دهند.

منابع خبری در الجزایر اعلام کردند سلب عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا در دستور کار جلسه آتی سران این اتحادیه خواهد بود. قرار است این اجلاس در ۱۸ و ۱۹ ام فوریه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شود.

به گزارش المیادین، این موضوع در حالی است که گزارش‌ها از افزایش فشار نهاد‌های صهیونیستی به کشور‌های آفریقایی به منظور پذیرش عضویت ناظر تل‌آویو در اتحادیه آفریقا در جلسه آتی سران قاره سیاه حکایت دارد.

روزنامه محلی اوکوروک الجزایر گزارش داد سفر رمتان لامامرا، وزیر خارجه الجزایر به آفریقای جنوبی بخشی از مقدمات این اجلاس است که پیش از برگزاری نشست جدید شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

پیش‌تر در ژوئیه ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا پذیرفته شد و سفیر این رژیم در اتیوپی استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به موسی فکی ماهامات، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در مقر این سازمان در اتیوپی تقدیم کرد.

این اقدام با واکنش تند و انتقادات گسترده کشور‌های عربی و آفریقایی همراه شد و آن‌ها به این تصمیم اتحادیه آفریقا به طور رسمی اعتراض کردند. به همین دلیل این اتحادیه در ماه فوریه سال گذشته میلادی به اتفاق آرا عضویت ناظر رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

حال الجزایر و دیگر کشور‌های آفریقایی به دنبال لغو دائمی عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
بیرون کنید غده سرطانی رژیم موقت صیهونیستی
آخرین اخبار