آمریکا از بازداشت چهار مظنون به قتل رئیس جمهور هائیتی در ایالت فلوریدا خبر داد.

جوونل مویس، رئیس جمهور پیشین هائیتی طی یک عملیات در ژوئیه سال ۲۰۲۱ به قتل رسید. مرگ رئیس اجرایی هائیتی باعث بروز موج گسترده‌ای از درگیری‌های خونین و ناآرامی‌ها در این کشور حوزه دریای کارائیب شد به طوری که تبعات این موضوع دامن کشور‌های همسایه از جمله آمریکا را هم گرفت. موج پناهجویان به مرز‌های آمریکا کافی بود تا واشنگتن به طور سراسیمه به دنبال آرام کردن شرایط این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات فدرال آمریکا از دستگیری چهار مظنون به قتل رئیس جمهور هائیتی در ایالت فلوریدا خبر دادند.

تحقیقات اولیه درباره حادثه ترور جوونل مویس نشان داد این عملیات با همکاری شهروندان چند کشور از جمله آمریکا و کلمبیا انجام شده است. برخی از این افراد که تابعیت آمریکا را داشته اند پس از ورود به خاک این کشور از سوی مقامات امنیتی بازداشت شدند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد با احتساب چهار مظنون دستگیر شده جدید، دولت آمریکا تاکنون ۱۱ نفر را در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی دستگیر کرده است.

یکی از بازداشت شدگان والتر وینتمیلا، رئیس گروه "وام دهی سرمایه جهانی" است که متهم به حمایت از توطئه برای ربودن یا قتل رئیس جمهور پیشین هائیتی شده است. بازداشت شده دیگر فردی به نام فردریک برگمان است که متهم به قاچاق جلیقه‌های جنگی برای سربازان سابق کلمبیایی است که گفته می‌شود تیراندازی مرگبار به مویس را انجام داده اند.

هنوز مشخص نیست این افراد در داخل آمریکا محاکمه خواهند شد و یا به دولت هائیتی تحویل داده می‌شوند. از آنجا که هائیتی اکنون شرایط نابسامانی را تجربه می‌کند و کارتل‌های تبهکار در این کشور فعالیت دارند، دولت آمریکا همچنان این افراد را در بازداشت نگه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار