اتحادیه اصناف آلمان، کارکنان ۷ فرودگاه این کشور از جمله مونیخ را به اعتصاب در روز جمعه فراخواند.

با اعتصاب روز جمعه آلمان در فرودگاه‌های مونیخ، فرانکفورت، هامبورگ، اشتوتگارت، دورتموند، هانوفر و برمن عملیات پرواز تا حد زیادی در این فرودگاه‌ها متوقف خواهد شد.

به گزارش رویترز، کارشناسان پیش بینی می‌کنند اعتصاب در فرودگاه مونیخ، اجلاس امنیتی در این شهر را نیز تحت تاثیر قرار دهد و تنها شرکت کنندگان با هواپیما‌های دولتی خواهند توانست از طریق خدمات اضطراری فرود بیایند.

پنجاه و نهمین اجلاس امنیتی از جمعه ۱۷ تا یکشنبه ۱۹ فوریه / ۲۸ تا ۳۰ بهمن در مونیخ برگزار می‌شود که به گفته سازمان دهندگان آن صد‌ها مقام از کشور‌های مختلف در آن حضور خواهند یافت.

اعتصاب کارکنان بخش‌های دولتی در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها برگزار می‌شود.

اتحادیه اصناف افزایش ماهانه ۵۰۰ یورو برای ۲.۵ میلیون کارمند بخش دولتی را درخواست کرده است و کارفرمایان تاکنون این درخواست را رد کرده اند.

انتظار می‌رود اعتصاب روز جمعه در فرودگاه‌های بزرگ آلمان تاثیر عمده‌ای بر حمل و نقل هوایی داخلی این کشور شامل تاخیر یا لغو پرواز‌ها داشته باشد.

از مسافران خواسته شده است که به گزینه‌های حمل و نقل جایگزین روی بیاورند.

بزرگترین فرودگاه آلمان یعنی فرانکفورت به احتمال زیاد روز جمعه و در پی اعتصاب کارکنان، فلج خواهد شد و چنانکه مسئولان این فرودگاه اعلام کرده اند تمام وظایفی که عملیات پرواز کامل را امکان پذیر می‌کند به دلیل اعتصاب به حالت تعلیق درخواهد آمد.

مسئولان فرودگاه فرانکفورت به مسافران با تاکید توصیه کرده اند که در فرودگاه حضور نیابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار