یک واحد تولیدی مستقر درمنطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با تولید کارتریج استپلر لاپاروسکوپی که پیش‌تر نیاز کشور با واردات آن تامین می‌شد، موفق به خودکفایی کشورمان در این بخش شد.

رئیس هیئت مدیره  یک شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام گفت: کارتریج استپلر لاپاروسکوپی به عنوان یکی از مهم ترین تجهیزات پزشکی و جزء اولویت های وزارت بهداشت و درمان بوده که به همت این شرکت،امروز کشورمان در واردات این محصول بی نیاز شده است.

او گفت: نیاز کشور به این دستگاه که در عمل های لاپاروسکوپی مورد استفاده قرارمی گیرد، سالانه بالغ بر ۱۳۰ هزار دستگاه است که این رقم در حال افزایش نیزمی باشد، این در حالی است که پیش از این تمام نیاز کشور در این بخش با واردات تامین می شد.

کیارش فولادی افزود: با انتقال تکنولوژی و دانش فنی، امروز این دستگاه که سبب خروج سالانه بالغ بر۱۵ میلیون دلار ارز از کشور می شد توسط متخصصان کشورمان تولید و این قابلیت وجود دارد که۱۰۰ درصد نیاز بازار ایران را در این بخش در آینده ای نزدیک مرتفع کند.

او  با بیان اینکه از ابتدای سال۱۴۰۲ این دستگاه روانه بازار خواهد شد، افزود: با توسعه زیرساخت‌ها بنا داریم تا از سال آینده علاوه برتامین نیاز کشورمان، زمینه صادرات این محصول ایرانی را به دیگر کشورها از جمله اروپا فراهم کنیم.

فولادی در ادامه به تولید تروکار لاپاروسکوپی توسط این شرکت تولیدی اشاره کرد و گفت: نیاز سالانه کشور به این دستگاه ها نیز سالانه بالغ بر۱۵۰ هزار عدد است که به همت این شرکت در کنار دیگر شرکت های فعال در این بخش، امروز نیاز کشورمان در تولید این دستگاه نیز برطرف شده است.

کارتریج‌های استپلر خطی برشی لاپاراسکوپی چرخشی، چرخشی با تکنولوژی TRI و ثابت، یک‌بار مصرف می‌باشند و جراحی‌های شکم، زنان، کودکان و قفسه سینه به منظور برش، قطع و ایجاد پیوند به‌کار برده می‎‌شوند. همچنین، می‌توانند برای مسدود کردن رگ‌های خونی نيز استفاده شوند. کارتریج این استپلرها، دو سطر سه خط زیگزاگی از منگنه‌های تیتانیوم را کنارهم قرار داده و هم‌زمان با تیغه برش، بافت مورد نظر را به دو قسمت تقسيم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.