مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در استفاده از بودجه عمرانی کشور جایگاه هجدهم کشوری را دارد.

داود شایقی مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: کل بودجه عمرانی ۱۴۰۱ کشور ۹۱ هزار و ۶۶۰میلیارد ریال بوده که سهم استان اردبیل از این رقم۲۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل می گوید: جدول و اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جایگاه بیست و ششم استان اردبیل در توزیع بودجه ۱۴۰۱ صحت ندارد و بیشتر فضاسازی‌های کاذب است.

او با بیان اینکه این استان در بودجه عمرانی کل کشور رتبه هجدهم را دارد، گفت: این درحالی است که در ادعاهای مطرح شده فضای مجازی رتبه استان، بیست و ششم ذکر شده که کاملا دروغ و بی‌اساس است.

شایقی با بیان اینکه توزیع اعتبارات براساس سرانه جمعیت صورت می‌گیرد، می گوید: جمعیت استان اردبیل ۲.۵۶ صدم از کل جمعیت کشوراست که با در نظر گرفتن این تعداد جمعیت میزان بودجه عمرانی محاسبه و اختصاص داده شده استان در مجموع رضایت‌بخش است.

مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به سهم ۲۸.۳ درصدی استان اردبیل از بودجه عمرانی امسال گفت: در کنار بودجه استانی منابع از محل اعتبارات ملی، وزارتخانه ها، سفر ریاست جمهوری و ماده ۵۶ تامین می‌شود.

شایقی با بیان اینکه امسال بالای ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی استان اختصاص یافته است، می گوید: ۱۰هزار میلیارد ریال از این رقم از محل سفر ریاست جمهوری، ۱۳ هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶،۱۰ هزار میلیارد ریال هم از محل تهاتر نفتی و نزدیک ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل‌های دیگر برای طرح‌های عمرانی استان اختصاص یافته است.

به گفته او، در استان اردبیل برای سال آینده۳۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال منابع پیش‌بینی شده که نشان می‌دهد وضعیت مناسب‌تری را نسبت به سال‌های گذشته در بودجه سالانه خواهیم داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار