وزیر کشور ترکیه گفت به رغم حجم فاجعه کنونی، اما می‌توانیم مناطق آسیب دیده در زلزله را در طول یک سال بازسازی کنیم.

 سلیمان سویلو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ۵۰ درصد از ساختمان‌ها در هاتای ترکیه در این زلزله آسیب دیده است.

به گزارش آناتولی، وزیر کشور ترکیه افزود: ارزیابی ۴۰ درصد از ساختمان‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده به پایان رسیده است و ساختمان‌هایی را که با خطر فرو ریختن مواجه اند، تخریب خواهیم کرد. ۵۰ درصد از ساختمان‌ها در انتاکیه به دلیل اینکه دیگر قابل سکونت نیستند تخریب خواهد شد.

 وی تاکید کرد: به رغم گستردگی این فاجعه، اما می‌توانیم مناطق آسیب دیده در زلزله را در طول یک سال بازسازی کنیم. ما در شهر قهرمان ماراش در حال ارزیابی همه ساختمان‌ها هستیم تا آمار کلی خسارت‌های وارد شده به ساختمان‌ها به دست آوریم.

سلیمان سویلو افزود: همه کسانی که بر اثر کم کاری نقشی در فروریختن ساختمان‌ها داشتند باید پاسخگو باشند و ما آن‌ها را بازخواست خواهیم کرد. همچنان افرادی زنده از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند و این مسئله امید ما را برای نجات دادن شمار زیادی از کسانی که زیر آوار هستند، بیشتر می‌کند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد بیش از ۷۰۰ امدادگر برای امداد و نجات زلزله زدگان به زودی وارد این کشور خواهند شد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای «بوسنیایی» خود در آنکارا گفت: ۲۳۰ تیم امداد و نجات از بوسنی و هرزگوین وارد ترکیه شده و ۲۶ نفر را نجات داده اند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: ۱۰۰ کشور کمک به ما ارسال و ۷۶ کشور تیم‌های امداد و نجات اعزام کرده اند و بیش از ۷۰۰ امدادگر نیز به زودی وارد ترکیه خواهند شد.  از برخی از کانتینر‌هایی که در جام جهانی قطر استفاده شده بود برای اسکان زلزله زدگان استفاده خواهد شد.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین نیز گفت: ما همیشه در کنار ترکیه می‌ایستیم، زیرا از نخستین کشور‌هایی بود که در سیلی که کشور ما شاهد بود، به ما کمک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۷:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
حساب کوچه تا بازار دو تاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ده روزه هنوز نصف زلزله زدگان بینوا چادر هم ندارند، یکساله می تونی بسازی؟!!! لاف نیا بابا! یک سال فقط ارزیابی و تخریب ساختمان های آسیب دیده طول میکشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
یک سال طول می کشه که فقط آواربرداری کنی عموجان!
آخرین اخبار